تنش در کنفرانس خبری نمایندگان کرد و عرب کرکوک بر سر بحران کمبود برق در استان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – بحران کمبود برق در کرکوک باعث ایجاد تنش بین نمایندگان کرد و عرب این استان در یک کنفرانس خبری درباره موضوع مذکور شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، در این کنفرانس خبری که در ساختمان استانداری کرکوک برگزار شد "خالد المفرجی" عضو فراکسیون قرار عراقی و "دیلان غفور" عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان به مشاجره پرداختند.

المفرجی در این کنفرانس، دولت اقلیم کردستان را مسئول قطعی مکرر برق در استان کرکوک دانست و اربیل را به مخالفت با تأمین برق این استان به دلایل سیاسی متهم کرد.

المفرجی افزود: دولت اقلیم کردستان اجازه بسته شدن هیچ گونه قراردادی با شرکت تأمین انرژی برق استان و استانداری کرکوک را نمی دهد. اما دیلان غفور با قطع اظهارات المفرجی تأکید کرد اجازه این گونه اتهام زنی را نخواهد داد.

به دنبال این بحث و جدل، المفرجی نشست خبری را ترک کرد و دیلان غفور گفت: شرکت ها با استان کرکوک قرارداد امضا می کنند. اما عده ای از برق کرکوک سهم خودشان را برمی دارند.

دیلان غفور خاطرنشان کرد: در پاسخ به اظهارات المفرجی باید گفت: موضوع مذکور، هیچ ارتباطی با اقلیم کردستان ندارد و حتی اگر اقلیم کردستان، به استان کرکوک، برق بدهد دولت مرکزی عراق، سهمیه برق این استان را قطع خواهد کرد.

این نماینده کرد استان کرکوک تصریح کرد: شرکت های کار و قیوان در زمینه برق استان کرکوک فعال هستند و از این نماینده محترم می خواهم افکار عمومی را در این زمینه گمراه نکند. زیرا این موضوع، ارتباطی با دولت اقلیم کردستان ندارد.

یادآور می شود استان کرکوک با مشکل کمبود برق مواجه است که در نتیجه آن، استانداری و نمایندگان استان مذکور خواستار تخصیص بخشی از برق تولیدی در نیروگاه الجالسیه به این استان و افزایش سهم آن از برق سراسری عراق شدند. نیروگاه مذکور قرار است بیستم ماه میلادی جاری افتتاح شود.

کد خبر 9843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha