بولنت آرنج از شورای مشاوران ریاست جمهوری ترکیه استعفا کرد

سرویس ترکیه – آرنج پس از اختلافات اخیر خود با اردوغان بر سر مسئله اصلاحات قانون جزایی، از سمت خود در شورای عالی مشاوران نهاد ریاست جمهوری ترکیه استعفا کرد.

به گزارش کردپرس، بولنت آرنج، معاون سابق نخست وزیر و رئیس سابق پارلمان ترکیه و عضو شورای عالی مشاوران نهاد ریاست جمهوری ترکیه پس از اختلافاتی که اخیراً با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بر سر مسئله اصلاحات قانون جزایی به وجود آمده بود از سمت خود در این شورا استعفا کرد.

به نوشته روزنامه دیوار، آرنج در اظهاراتی با اشاره به این که استعفای خود را تقدیم اردوغان کرده است گفت: «اظهارات بنده در یک برنامه تلویزیونی پیرامون اصلاحات قانون جزایی باعث به وجود آمدن بحث های زیادی در محافل سیاسی شده است. بنده به عنوان یک حقوقدان نظر شخصی خودم را اعلام کردم. به عنوان کسی که در تمام عمر به مفاهیم عدالت و اولویت قانون پایبند بودم بر همین اصول و اعتقاد تأکید کرده ام. به دلیل عضویتم در شورای عالی مشاوران نهاد ریاست جمهوری از اظهاراتم برداشت های دیگری صورت گرفته است. این درحالی است که من این اظهارات را نه به عنوان عضو این شورا بلکه به عنوان رئیس سابق پارلمان این کشور به زبان آوردم. نیاز ترکیه به اصلاحات در زمینه قضایی و دیگر زمینه ها یک موضوع آشکار است. ولی اظهارات من بر روی اشخاص زمینه ساز جدل های زیادی شده است. به همین دلیل و ایجاد نگرانی در خصوص این که این روند می تواند مانع اصلاح قانون جزایی باشد از سمت خود در شورای عالی مشاوران نهاد ریاست جمهوری کنار کشیده و استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده ام».

لازم به ذکر است، آرنج سه روز پیش از تداوم حبس صلاح الدین دمیرتاش و عثمان کاوالا انتقاد کرده بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha