تماس تلفنی مصطفی کاظمی با حسن روحانی و حمایت آنها از مردم فلسطین

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفتگو کردند. کاظمی و روحانی ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر برای کشورهای همدیگر آرزوی پیشرفت و ثبات کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از بخش اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری عراق، کاظمی و روحانی در این دیدار درباره آخرین تلاش ها برای ریشه کنی عناصر تشکیلات تروریستی داعش و حمایت ایران از عراق در جنگ علیه تروریسم و تقویت امنیت و ثبات این کشور تأکید کردند.

براساس بیانیه دفتر کاظمی، طرفین همچنین بر اهمیت ادامه تلاش جدی برای تأکید بر موضع ثابت در حمایت از قضیه فلسطین به عنوان یک قضیه انسانی و عادلانه تأکید کردند و ضرورت تلاش مشترک کشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از فلسطین و مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را مورد بررسی قرار دادند. کاظمی و روحانی همچنین مواضع تاریخی کشورها و ملت های منطقه در زمینه فداکاری برای دفاع از حق فلسطینی ها از ابتدای به وجود آمدن این بحران تاکنون را بررسی کردند.

مصطفی کاظمی در این دیدار تأکید کرد: عراق اخیرا با شماری از رهبران کشورهای عربی تأثیرگذار برای فعالیت مشترک در راستای حمایت از قضیه فلسطین، تماس تلفنی برقرار کرده است.

حسن روحانی نیز در این دیدار، مواضع عراق و نقش مثبت آن در صحنه منطقه ای و بین المللی و کاستن از تنش ها و تقویت ثبات در منطقه را مورد تقدیر قرار داد.

در این دیدار طرفین همچنین همکاری دو جانبه و سازنده دو کشور در راستای منافع دو ملت و تقویت تلاش ها برای برقراری صلح و توسعه پایدار در منطقه و همکاری مشترک در زمینه های اقتصادی و سیاسی مختلف را مورد تأکید قرار دادند.

کد خبر 9932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha