ناتو به نیروی اشتباهی تکیه کرده است/ روابط ما با سوئد و فنلاند خوب است

سرویس سوریه- رییس اجرایی مجلس دموکراتیک سوریه، گفت: ناتو متحمل خسارات زیادی می‌گردد، زیرا بر نیروی ضعیف و اشتباهی همچون ترکیه تکیه کرده است.

الهام احمد، رییس اجرایی مجلس دموکراتیک سوریه MSD، در گفت‌وگو با رسانه‌های کُردستان سوریه گفت: ناتو متحمل خسارات زیادی می‌گردد زیرا متکی به دولت ضعیف مانند ترکیه است که در خدمت منافع مردی است که ناتو را برای امیال خود بکار می‌برد تا رویای عثمانی‌گراییش را محقق کند.

احمد در مورد وضعیت فوق العاده اعلام شده توسط اداره خودمختار در ششم ژوئیه، اظهار کرد: این وضعیت موقتی و برای یک دوره زمانی مشخص نیست.

وی گفت: تهدیدات دولت ترکیه جدید نیست و تا زمانی که سیاست های انتخاباتی خود را بر پایه جنگ و خونریزی بنا نکند، این تهدیدات پایان نمی‌یابند.

احمد با انتقاد از حمایت ناتو از دولت ترکیه که نسل کشی کُردها را مبنای توسعه‌طلبی استراتژیک خود قرار داده است، گفت: ترکیه قدرت خود را از ناتو می‌گیرد و بر سطوح سیاسی و نظامی این سازمان متکی است. ترکیه در تلاش برای تحقق رویای عثمانی گرایی است. اردوغان قرارداد لوزان را ناعادلانه می داند، به همین دلیل می خواهد از موضوع لوزان به سود خود استفاده کند. ترکیه تلاش می کند با ایجاد شرایط جدید، خواست خود را بر جامعه جهانی تحمیل کند.

الهام احمد درباره درخواست ترکیه از سوئد و فنلاند برای قرار دادن ی.پ.گ در لیست گروه‌های تروریستی و تاثیر آن بر روابط اداره خودمختار با دو کشور، گفت: اردوغان تلاش زیادی کرد تا YPG و PYD را در لیست تروریستی قرار دهد، اما شکست خورد.

وی ادامه داد: روابط ما با سوئد و فنلاند خوب است. آنها در چارچوب ائتلاف بین المللی از ما حمایت کرده اند و روابط ما با آنها به ویژه در مورد مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت.

کد خبر 35261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha