مصطفی الکاظمی: عراق حق پاسخگویی به حمله ترکیه را دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق ضمن محکومیت شدید حمله ترکیه به استان دهوک، تأکید کرد که عراق از حق کامل پاسخ گویی به این حمله برخوردار است.

بە گزارش کردپرس بە نقل از پایگاە خبری میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق ضمن محکومیت شدید حمله ترکیه به استان دهوک، تأکید کرد که عراق از حق کامل پاسخ گویی به این حمله برخوردار است.
بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که نیروهای ترکیه بار دیگر با نقض صریح حاکمیت عراق حیات و امنیت شهروندان عراق را به خطر انداختند و یک مرکز گردشگری در استان دهوک را هدف بمباران توپخانه‌ای قرار دادند.
این بیانیه افزوده که این اقدام ددمنشانه نشان می‌دهد که ترکیه هیچ اعتنایی به مطالبات دائمی عراق برای توقف حملات نظامی به خاک عراق ندارد.
الکاظمی ضمن تأکید بر پایبندی عراق به اصول حسن همجواری افزوده که عراق با قاطعیت مخالف استفاده از خاک خود برای حمله به همسایگانش است و در برابر استفاده از بهانه‌های امنیتی برای تهدید زندگی شهروندان عراقی و نقض حاکمیت ارضی عراق را غیر قابل قبول و آن را شانه‌خالی کردن از اصول حسن هم‌جواری و معاهدات بین‌المللی و روابط و همکاری‌های مشترک می‌داند.
این بیانیه افزوده که عراق از حق کامل پاسخ‌گویی به این حملات برخوردار است و هر کاری که برای حفاظت از جان ملت عراق لازم باشد انجام می‌دهد و پیامدهای تنش را متوجه عاملان حمله می‌داند.
هم‌زمان منابع امنیتی به خبرگزاری رسمی عراق گفتند که الکاظمی برای بررسی واکنش‌های لازم به این حمله جلسه شورای امنیت ملی عراق را برگزار می‌کند.
در حمله توپخانه‌‌ای امروز به یک مرکز گردشگری استان دهوک عراق ٨ عراقی به شهادت رسیده و ٢٦ تن زخمی شدند.
این حمله با واکنش‌های گسترده مقامات سیاسی عراق مواجه شده است.

کد خبر 35821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha