توقف همکاری‌های نظامی کانادا با نیروهای عراقی موقت است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی وزارت دفاع کانادا اعلام کرد: توقف همکاری‌های نظامی این کشور با نیروهای عراقی موقت بوده و به مجرد روشن شدن وضعیت روابط مشترک میان نیروها (پیشمرگ و ارتش عراق) ارسال کمک‌های نظامی از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش کردپرس، دانیل بوتیلر سخنگوی وزارت دفاع کانادا در گفتگو با خندان ضمن اشاره به دستاوردهای عراق عنوان کرد: نبرد علیه داعش و تندروی هنوز به پایان نرسیده است.

درخصوص ارسال تجهیزات نظامی برای نیروی پیشمرگ وی ضمن تأکید بر ارسال تجهیزات سبک افزود: این همکاری‌ها باید با بررسی دقیق و مسئولانه انجام پذیرد.

بوتیلر سپس به بررسی وضعیت میدانی عراق پرداخته تصریح کرد: بر روی زمین وضعیت هنوز دستخوش تغییرات بوده به دلیل سرعت این تغییرات نیروهای نظامی کانادا در حال ارائه کمک‌های نظامی به نیروهای متفاوت عراقی را متوقف کرده‌اند و به محض روشن شدن وضعیت روابط و نحوه مشارکت نیروهای عراقی و اولویت‌های اصلی این همکاری‌ها از سرگرفته خواهد شد.

وی تأکید کرد که تمامی فعالیت‌های نظامی کانادا علیه گروه تروریستی داعش در عراق کماکان تداوم داشته، حملات جنگنده‌های کانادایی به مواضع داعش ادامه دارد. همکاری‌های اطلاعاتی با نیروهای ائتلاف و فعالیت‌های پزشکی و امداد قطع نشده، تنها به صورت موقت ارائه همکاری‌های نظامی متوقف شده است.

کانادا که از اعضای تشکیل دهنده ائتلاف بین المللی ضد داعش است علاوه بر نیروهای عراقی با نیروی پیشمرگ نیز در هماهنگی بوده از سال 2014 اقدام به آموزش نظامی و همکاری با این نیرو کرده است.

کد خبر 47559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha