افزایش تخت های بیمارستانی در کردستان

سرویس کردستان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سال گذشته تاکنون، یک هزار و 14 تخت به مجموع تخت های بیمارستانی استان کردستان افزوده شده است.

به گزارش کرد پرس، سیامک واحدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان کوثر سنندج با 637 تخت کل، بیمارستان 32 تختخوابی دهگلان، بیمارستان بانه با 96 تخت و بیمارستان سقز با 217 تخت از جمله طرح راه اندازی تخت های بیمارستانی در استان هستند، گفت: بیمارستان شهر بانه در اسفند ماه سال جاری و بیمارستان سقز هم در سال 97 به بهره برداری می رسند.

وی کلینیک‌های ویژه، بلوک‌های زایمان LDR ، بخش های اورژانس بیمارستانی، شیمی درمانی، تشخیص و غربالگری سرطان و تجهیز تخت های ویژه ICU و CCU را از جمله پروژه های طرح تحول سلامت عنوان کرد.

وی با اشاره به افتتاح کلینیک ویژه در شهرستان های سنندج، قروه و دهگلان، اعلام کرد: کلینیک ویژه شهرهای سقز، مریوان، بانه و کامیاران نیز تا پایان سال افتتاح می‌شوند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان افتتاح مرکز شیمی درمانی، تشخیص و غربالگری سرطان توحید سنندج، اظهار کرد: بخش غربالگری و تشخیص سرطان بیمارستان های بوعلی مریوان، شهید بهشتی قروه و شهرستان سقز نیز تا پایان سال افتتاح می شوند .

وی همچنین به بیان پروژه های مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت پرداخت و در ادامه، به بهره برداری رسیدن پروژه های فضاهای آموزشی و پژوهشی شامل افتتاح خوابگاه دانشجویی 300 نفره و طراحی و کلنگ زنی پژوهشکده سلامت دانشگاه، تجهیز و راه انداری بیمارستان ها و کلینیک های ویژه در شهرستانهای تابعه را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

واحدی اضافه کرد: افتتاح و راه اندازی بیمارستان کوثر سنندج به عنوان بزرگترین مرکز درمانی غرب کشور علاوه بر جلوگیری از انتقال بیماران به خارج از استان، آمادگی پذیرش بیماران از سایر استان های همجوار را هم دارد.

کد خبر 53212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha