نباید جان شهروندان قربانی کشمکش‌های سیاسی شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت ضمن تأکید بر اینکه نباید جان شهروندان قربانی منافع و کشمکش های سیاسی شود، از اربیل و بغداد خواست که حفاظت از ساکنین مناطق مورد مناقشه را در اولویت امور خود قرار دهند.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت به رهبری برهم صالح در اطلاعیه ای با اشاره به افزایش تحرکات تروریستی گروه داعش و ناامنی ناشی از آن در کرکوک و مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد، از جمله حملات داعش به روستاهای کردهای کاکه ایی و ربودن و کشتن شهروندان در این مناطق؛ تأکید می کند که امنیت و جان شهروندان در این مناطق خط قرمز محسوب شده و نباید قربانی کشمکش های سیاسی و قومی و طایفی شود.

در این اطلاعیه از اربیل و بغداد خواسته شده که حفاظت و دفاع از جان و مال و معیشت شهروندان ساکن مناطق مورد مناقشه را به عنوان وظیفه اصلی؛ در اولویت امور و کارهای خود قرار داده و به دور از اختلافات سیاسی، برنامه و طرح امنیتی مشترکی را با حضور نیروهای پیشمرگ، به منظور تأمین امنیت این مناطق تدوین و اجرا کنند.

هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت تأکید می کند که لازم است دولت عراق و اقلیم کردستان به صورت کاملاً مسئولانه با وضعیت امنیتی مناطق مورد مناقشه برخورد کرده و امنیت کرکوک را حفظ کنند.

برهم صالح معاون دوم پیشین جلال طالبانی دبیر کل فقید اتحادیه میهنی کردستان پس از سال های طولانی فعالیت در این حزب و نیز تصدی مناصب حاکمیتی در اقلیم کردستان از جمله منصب نخست وزیری اقلیم، در سال 2017 از اتحادیه میهنی جدا شده و جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت را تأسیس و هدف از این اقدام را در دست گرفتن قدرت در اقلیم و تغییر در نظام حکمرانی اقلیم کردستان اعلام کرد.

این جنبش در انتخابات دوره چهارم مجلس عراق موفق به کسب دو کرسی شده است.

کد خبر 62119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha