تاکید مک گورک و نیچروان بارزانی بر حضور قدرتمند کردها در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برت مک گورک نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف جهانی ضد داعش در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان مذاکرات میان بغداد – اربیل را ستود و نیچروان بارزانی نیز بر تداوم این روند تاکید نمود.

به گزارش کردپرس، برت مک گورک نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف جهانی ضد داعش در اربیل با نیچران بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه هیئت وزیران اقلیم کردستان، آخرین تحولات منطقه، روند سیاسی در عراق و تلاش ها برای تشکیل دولت جدید عراق محورهای اصلی گفتگوی میان مک گورک و بارزانی بوده است.

در این دیدار بر نقش آفرینی تاثیرگذار اقلیم کردستان در روند تشکیل دولت جدید عراق و حضور قدرتمند احزاب کردستانی در بغداد تاکید شد.

طرفین، مذاکرات در جریان میان بغداد و اربیل را ستوده و نخست وزیر اقلیم کردستان بر تداوم این روند تاکید کرد.

نیچروان بارزانی در خصوص تحولات سیاسی اقلیم کردستان ضمن ارائه گزارشی در خصوص گفتگوهای هیئت های عراقی و کردستانی در ارتباط با تشکیل دولت جدید در بغداد و برگزاری انتخابات پارلمانی در کردستان، ابراز امیدواری کرد که گفتگوها برای تشکیل دولت جدید عراق گسترده تر شوند و آمادگی اقلیم کردستان برای گفتگوهای جدی تر با ائتلاف هایی که دولت را تشکیل خواهند داد اعلام نمود.

کد خبر 73694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha