تصويب منطقه ويژه اقتصادي مهاباد دركميسيون اقتصادي مجلس

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی از تصويب منطقه ويژه اقتصادي مهاباد درجلسه كميسيون اقتصادي مجلس، با اكثريت آرا خبر داد.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: در جلسه روز يك شنبه ٧ مردادماه كميسيون اقتصادي مجلس جهت بررسي لايحه مناطق ويژه اقتصادي برگزار شد و منطقه ويژه اقتصادي مهاباد با اكثريت آرا تصويب و به لايحه مذكور الحاق شد تا جهت تصويب نهايي به صحن علني ارسال گردد.

وی افزود: براساس تصویب این لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری و صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در استان آذربایجان غربی شامل، اشنویه، بوکان، خوی، کشاورزی چایپاره، مهاباد، پیرانشهر، سردشت، تکاب، نقده، چالدران در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شدند.

نماینده مهاباد تاکید کرد: با تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی به ویژه در جنوب استان این شهرها می توانند مکمل هم باشند و باعث رونق منطقه و استان شوند.

وی در خصوص ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: در یک منطقه ی ویژه اقتصادی صادرات محصولات مختلف اعم از کشاورزی، صنعتی و معدنی دارای مشوق صادراتی هستند و واردات محصولات مختلف بر اساس نیاز کشور نیز معاف از عوارض و مالیات خواهند بود. این روند سبب ایجاد اشتغال و شکل‌گیری بازار فروش مناسب برای کالای ایرانی می شود.

محمودزاده گفت: در نهایت صادرات و واردات در یک منطقه ویژه اقتصادی دارای قانون مخصوص به خود خواهد بود که منجر به افزایش صادرات کالاهای ایرانی و واردات کالاهای مورد نیاز به قیمت پایین تری خواهد شد.

کد خبر 73842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha