مهمترین تحولات روز جمعه 19/5/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز جمعه 19 مرداد 1397 در کشور ترکیه می اندازیم

  • متخصص ترکیه در موسسه واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک: آمریکا تا روز چهارشنبه به ترکیه مهلت داده است

سونر چاغاپتای، متخصص ترکیه در موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک در اظهاراتی با اشاره به دیدار هیئت ترک با معاون وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرده است: آمریکا برای آزادی کشیش برانسون تا روز چهارشنبه به ترکیه مهلت داده است.

  • دلار در ترکیه به مرز 6 لیر رسید

افزایش نرخ دلار در ترکیه که از روز چهارشنبه با شیب تندی آغاز شده بود در 3 روز اخیر نیز ادامه داشته و به مرز 6 لیر رسیده است.

  • درخواست محرم اینجه از رجب طیب اردوغان: لطفاً دامادتان را اخراج کنید

محرم اینجه رقیب انتخاباتی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری 24 ژوئن 2018 در اظهاراتی با اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی در ترکیه از رئیس جمهور ترکیه خواهش کرده است تا داماد خود را اخراج کند.

  • رجب طیب اردوغان: آنها اگر دلار را دارند ما نیز خدا را داریم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به افزایش صعودی نرخ دلار در ترکیه و کاهش ارزش پول ملی این کشور در برابر دلار عنوان کرده است: علیه ترکیه طرح ها و نقشه های مختلفی در حال پیگیری است. به هیچ کدام این ها گوش ندهید. این را فراموش نکنید، اگر آنان دلار دارند ما نیز ملت خود را داریم؛ خدا را داریم.

  • انتقاد عضو موسس حزب عدالت و توسعه از وضعیت اقتصادی ترکیه

عبدالطیف شنر، نماینده قونیه در پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق و عضو موسس سابق حزب عدالت و توسعه به انتقاد از سیاست های اقتصادی ترکیه پرداخته است.

  • رجب طیب اردوغان: در جنگ اقتصادی شکست نخواهیم خورد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی بار دیگر با اشاره به افزایش قیمت ارز در ترکیه و کاهش ارزش پول ملی این کشور عنوان کرد: در جنگ اقتصادی که به راه افتاده است شکست نخواهیم خورد.

  • در پی سفر رئیس دفتر رئیس جمهور ایران به ترکیه: وزیر امور خارجه روسیه نیز به ترکیه سفر می کند

در پی سفر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در 13 و 14 آگوست به آنکارا سفر می کند.

  • دستگیری 22 افسر نیروی هوایی ارتش ترکیه به اتهام همکاری با جماعت گولن

به دستور دادستانی جمهوریت ترکیه در آنکارا 22 افسر مرکز فرماندهی نیروی هوایی ارتش ترکیه از جمله 16 نظامی عالی رتبه به اتهام همکاری با جماعت گولن دستگیر شده اند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 74528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha