استارت استیضاح وزیر راه و شهرسازی با 18 امضا زده شد/ با اصلاح قانون مالیات از فشارهای مالیاتی بر اصناف کاسته می شود

سرویس کردستان- نماینده مردم سنندج، دیوانداره و کامیاران از آغاز مراحل استیضاح وزیر راه و شهرسازی با 18 امضا خبر داد و گفت: ناکارآمدی های مدیریتی در استان کردستان هم به صورت جدی باید از سوی رسانه ها و نماینده مردم در مجلس مورد رصد قرار بگیرد.

به گزارش کرد پرس، سید مهدی فرشادان در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال کرد پرس در مورد افزایش فشارهای مالیاتی بر اصناف در استان کردستان، گفت: در این مورد قانون مالیات به طور کلی از جمله در مورد مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در حال بررسی است و با تصویب این قانون شاهد کاهش برخی فشارهای مالیاتی خواهیم بود و این موضوع را در مورد کردستان نیز به صورت جدی پیگیری می کنیم.

فرشادان در پاسخ به سوال دیگر کرد پرس در مورد به هم ریختگی حوزه عمرانی استانداری و بلاتکلیفی در این حوزه گفت: ظاهرا قرار است تحولاتی در این حوزه انجام بگیرد که البته بنده هم در حد شما (خبرنگاران) در جریان هستم اما این بر کسی پوشیده نیست که باید افراد لایق برای این جایگاه ها بر گزیده شوند.

فرشادان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار کرد پرس در مورد عدم جذب بودجه از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگردی و صنایع دستی استان در سال 96 گفت: این اعتبارات قطره چکانی با هزار زحمت به استان می رسد و با توجه به نیازهای جدی در استان اینکه مدیری قادر به جذب اعتبار نیست باید به صورت جدی مورد مواخذه قرار بگیرد و در این مورد هم اگر صحت داشته باشد به صورت جدی پیگیری می کنیم.

استیضاح وزیر راه و شهرسازی / پشت پرده های راه آهن سنندج- همدان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بر اساس آمار پلیس راهور 365 نفر و بر اساس آمار مراکز بهداشتی 480 نفر در سال گذشته به علت تصادف در استان کردستان جانشان را از دست داده اند، گفت: استان کردستان حتی یک سانتی متر هم آزاد راه ندارد. در شاخص راه های روستایی جزو دو استان آخر کشور است و وضعیت جاده های استان برای همه روشن است.

وی با اشاره به پروژه راه آهن همدان- سنندج، گفت: این پروژه که باید توسط شرکت توسعه زیر ساخت انجام می شد به شرکت راه آهن سپرده شد و این یعنی حالا حالاها سوت قطار در کردستان شنیده نمی شود، گفت: از پشت پرده های این واگذاری و پروژه راه آهن همدان- سنندج خبر دارم و این موضوعات را پیگیری می کنیم.

فرشادان از جمع آوری 18 امضا برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس خبر داد و گفت: این استیضاح در 26 بند آماده شده و هنوز به رویت مجمع نمایندگان مجلس کردستان هم نرسیده است. البته اگر همکاران در این مجمع امضا نکنند به معانی اختلاف نیست و ممکن است نظرات در مورد عملکردها متفاوت باشد.

فرشادان گفت: آبیدر به عنوان یک نماد در سنندج و کردستان مطرح است که بنده به شخصه مخالف ساخت و ساز در آبیدر نیستم ولی اگر قرار است برای جذب گردشگری در این جاذبه طبیعی اقداماتی انجام شود باید بر اساس برنامه‌ریزی‌ و پکیج تعریف‌شده حرکت کنند.

وی با بیان اینکه کردستان در حوزه سرمایه‌گذاری هم با مشکل مواجه است در حالی که پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای تسهیل‌گری در این حوزه ایجاد شد اما متاسفانه به مانعی در مسیر سرمایه‌گذاری تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر یک سرمایه گذار به طور متوسط باید از از 49 مرجع مختلف امضا بگیرد و به طور تقریبی 7 ماه برای انجام مراحل اولیه کار باید زمان صرف کند.

کد خبر 74600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha