هاکان فیدان: نتانیاهو برای ماندن در قدرت جنگ را گسترش می دهد

سرویس ترکیه - هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دلیل تلاش برای کشاندن منطقه به جنگ برای حفظ قدرت خود انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در دوحه سخن گفت. فیدان گفت: بدیهی است که نتانیاهو در تلاش است منطقه را به جنگ بکشاند تا خودش در قدرت بماند.

به نوشته صباح، فیدان با اشاره به اینکه ترکیه قبل از 13 آوریل تلاش کرد تنش ها بین اسرائیل و ایران را کاهش دهد، گفت آنکارا از هر دو طرف خواست تا با خویشتنداری عمل کنند. 

او همچنین گفت که این مهم است که کشورهای خارج از منطقه با آرامش با این موضوع برخورد کنند و کشورهای منطقه نمی خواهند طرف های ثالث درگیری های خود را به این جغرافیا بکشانند.

فیدان گفت: حمله ایران به اسرائیل در 13 آوریل نشان داد که قوانین بین المللی برای همه کشورها الزام آور است و برقراری و حفظ صلح و ثبات در سراسر جهان تنها با رعایت قوانین بین المللی امکان پذیر است.

هاکان فیدان: نتانیاهو برای ماندن در قدرت جنگ را گسترش می دهد

وزیر خارجه ترکیه از کشورهایی که از نتانیاهو حمایت بی‌قید و شرط می‌کنند خواست تا فوراً در موضع خود تجدید نظر کنند. او خشونت و ظلم اسرائیل به مردم فلسطین را علت اصلی مشکل در منطقه دانست.

فیدان همچنین از مردم غزه به عنوان قربانیان اصلی درگیری ها در منطقه یاد کرد و گفت که ترکیه همه تلاش خود را برای پان دادن به جنگ به کار خواهد بست. 

لازم به ذکر است که فیدان پیش از این روز چهارشنبه با اسماعیل هنیه، رهبر حماس و دیگر رهبران سیاسی گروه مقاومت فلسطین در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

از زمان آغاز دور جدید درگیری، آنکارا با حماس بر سر وخامت اوضاع انسانی در غزه، حملات غیرقانونی اسرائیل، آتش بس و بحث آزادی گروگان ها در تماس بوده است.

کد خبر 2769476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha