بی خبری از وضعیت جوان کرد سوری که در ترکیه ربوده شد

سرویس سوریه - نوجوان سوری در سفر به ترکیه بازداشت شد، سپس سر از شکنجه گاهی در منطقه ای نامعلوم در آورد و پس از آن ناپدید شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از آژانس خبری هاوار، یک نوجوان به نام «علی ولی» ۱۷ ساله اهل منطقه دربسی کانتون جزیره، در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ در منطقه قوسر ماردین در حالی که قصد داشت برای درمان خواهر اوتیسمی خود وارد اروپا شود، بازداشت شد و به مدت ۶ ماه در زندان ماردین و ۳ ماه در زندان نوع L ارزنجان نگهداری شد. ولی در ۱۲ مارس ۲۰۲۴ از زندان آزاد شد اما در مقابل ورودی زندان توسط افراد ناشناس ربوده شد.

چند روز پس از آدم ربایی، عده ای که به زبان ترکی و عربی صحبت می کردند و خود را از اعضای سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) معرفی می کردند با خانواده ولی تماس گرفتند.

به گفته این خانواده، این افراد تصاویری از شکنجه «علی ولی» ارسال کرده و از اعضای این خانواده درخواست جاسوسی کرده‌اند.

خانواده «علی ولی» صدای این افراد را که با شماره تلفن یک شرکت ترکیه‌ای تماس گرفته بودند ضبط کردند. در این تماس تلفنی «علی ولی» با مادرش صحبت کرد و تهدیدهایی که علیه وی به زبان ترکی شده بود را به کردی ترجمه کرد ولی در تماس گفت که در سوریه نگهداری می شود اما نمی داند کجای سوریه است و به زبان عربی او را تهدید می‌کنند و او را مجبور می‌کنند که از پدرش درخواست جاسوسی کند.

پس از انتشار این خبر در کردستان ترکیه، انجمن حقوق بشر (IHD) دست به کار شد.

به گفته خبرگزاری مزوپوتامیا، وکلای IHD ماردین در رابطه با این حادثه به دادسرا مراجعه کردند، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

«نجمه موسی» مادر «علی ولی» نیز اظهار داشت که پس از ارسال فیلم شکنجه و تهدید فرزندانشان، هیچکس با آنها تماس نگرفته و هیچ اطلاعی از پسرشان دریافت نکرده است. «نجمه موسی» با بیان اینکه جان فرزندش در خطر است، خواستار کمک نهادها و نهادهای حقوق بشری شد تا فرزندش پیدا شود.

کد خبر 2769625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha