ابراز خرسندی نچیروان بارزانی از سفر اردوغان به اربیل به زبان ترکی: از میزبانی اردوغان خوشحالم

سرویس ترکیه - نچیروان بارزانی با انتشار پستی از سفر اردوغان به اقلیم کردستان ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز در صدر هیأتی عالی رتبه برای دیدار با مقامات عراقی وارد بغداد شد و پس از دیدار با مقامات عراقی راهی اربیل کردستان عراق شد. 

همزمان با سفر اردوغان به اربیل، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با انتشار پستی به زبان ترکی از سفر اردوغان به اربیل ابراز خوشحالی کرد.

در پست منتشر شده از سوی بارزانی آمده است: 

«سفر تاریخی رئیس جمهور اردوغان به بغداد و اربیل همزمان با یک برهه حساس در منطقه است. همچنین روابط قوی سیاسی، اقتصادی و امنیتی بین عراق و اقلیم کردستان و ترکیه قابل توجه است. من از این که در اربیل میزبان رئیس جمهور اردوغان هستم، ابراز خرسندی می کنم. ما قرار است درباره موضوعات مهمی مانند صلح، ثبات و توسعه اقتصادی گفتگو کنیم.»

بخش ترکی خبرگزاری آناتولی، ارگان رسانه ای رسمی دولت ترکیه، در پوشش خبر خود، از دولت اقلیم کردستان عراق با عبارت «مدیریت منطقه ای کُرد عراق» (Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY)) نام برد. 

همزمان با این سفر، حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) خیابان های مسیر اردوغان را در اربیل به پرچم های ترکیه آراست. این موضوع انتقاد برخی از رسانه های کردستان ترکیه را به همراه داشت.

ابراز خرسندی نچیروان بارزانی از سفر اردوغان به اربیل به زبان ترکی: از میزبانی اردوغان خوشحالم

کد خبر 2769635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha