سمپوزیوم مجسمه سازی مهاباد ادامه می یابد/هدف افزایش تعاملات اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: با توجه به استقبال پر شور مردم مهاباد، سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر مهاباد ادامه پیدا می کند و از دیگر هنرمندان برجسته منطقه به ویژه منطقه مکریان برای تداوم این برنامه دعوت می شود و هدف از برگزاری چنین رویدادهایی افزایش تعاملات اجتماعی بین مردم و ارتباط با مدیریت شهری است.

آرش شهابی رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بیان کرد: پیکره هایی که در نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر مهاباد ساخته می‌شوند نیاز به تعبیه سازی در مکان مناسب دارند و در اسرع وقت در شورا و شهرداری برنامه‌ریزی لازم برای تعبیه پیکره‌های ساخته شده را انجام خواهد شد و احتمال دارد در یکی از پیاده‌راه‌ها یا یکی از پارک‌های شهر این پیکره‌ها تعبیه شوند.

او ادامه داد: با توجه به استقبال پر شور مردم مهاباد، مقرر شده که این سمپوزیوم ادامه پیدا کند و از دیگر هنرمندان برجسته منطقه به ویژه منطقه مکریان برای تداوم این برنامه دعوت شود.

شهابی بیان کرد: تلاش شورا و شهرداری مهاباد بر این است تا در کنار فعالیت‌های عمرانی به افزایش تعاملات اجتماعی بین مردم و ارتباط با مدیریت شهری بپردازیم و در این حوزه به دو شیوه ورود کردیم که حضورپذیری بیشتر مردم در فضای اجتماعی و ایجاد فضاهای گفت و گوی شهری از آن جمله است.

رییس شورای شهر مهاباد اضافه کرد: در کنار افزایش تعاملات اجتماعی قصد داریم در حوزه رویدادهای فرهنگی نیز فعالانه‌تر عمل کنیم همچون مورد اخیر که سمپوزیوم مجسمه سازی یک امر فرهنگی- هنری بود و با استقبال ویژه مردم روبرو شد.

او ادامه داد؛ همچنین جشنواره عکس و فیلم آسمان که شهریور ماه در مهاباد برگزار می‌شود و احتمال دارد بخش نمایشگاه عکس در حوضخانه رستم بیگ برپا شود و این ارتباط مثمر مردم با فضاهای تاریخی درون شهری را برقرار می‌سازد و از این طریق در نظر داریم تا فضاهای گفتگوی شهری را بین مردم ایجاد کنیم.

شهابی تصریح کرد: بحث ایجاد و ارتقای فضای سبز شهری نیز در دستور کار مدیریت شهری و شورای شهر قرار دارد و اولویت نخست نیز با مناطق محروم و مناطقی است که از فضای سبز برخوردار نیستند در وهله دیگر بازسازی و ارتقای فضای های سبز شهری موجود است و برنامه‌ریزی برای بازسازی پارک ملت مهاباد نیز به صورت ویژه در دستور کار است.

نخستین سمپوزیم مجسمه سازی مفاخر مهاباد بە میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد،  با حضور اساتید و هنرمندان نامدار؛ هادی ضیاالدینی، مهدی ضیاالدینی، بشیر ناصری، رضا قره‌باغی، بیژن غنچه‌پور و  ناصر خاورزاده در پلازای میدان منگوران، از اول اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز در میدان منگوران در حال برگزاری است و بازدید برای عموم مردم آزاد است.

کد خبر 2769739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha