با وجدانی آسوده می روم و آشیانه ای را که ساخته ام به شما می سپارم

سرویس ترکیه - مرال آکشنر امروز با بیان این که با رفتن خود بهای شکست های اخیر را می پردازد و با وجدانی آسوده از مسند خود خداحافظی می کند، از ریاست حزب خوب خداحافظی کرد. 

به گزارش کردپرس، مرال آکشنر رهبر حزب خوب، که پس از شکست سنگین حزبش در انتخابات شهرداری ها اعلام کرد که با نامزد نشدم در انتخابات داخلی حزب، از ریاست حزب کناره خواهد گرفت، امروز آخرین سخنرانی خود را در کنگره حزب خوب ایراد کرد. او گفت که وجدانش از همه سو آسوده است و چیزی برای شرمسازی ندارد.

مرال آکشنر با بیان این که سی سال از زندگی خود را صرف فعالیت سیاسی کرده است، گفت که به عنوان یک زن همیشه در معرض انواعی از آزار و تهمت قرار گرفته است اما خدمت به مردم میهنش تنها انگیزه ای بوده که باعث ادامه دادن او شده است.

با وجدانی آسوده می روم و آشیانه ای که ساخته ام را به شما می سپارم

آکشنر گفت که در طول فعالیت سیاسی سی ساله اش هرگز چیزی نبوده که به خاطر آن شرمنده باشد و ذهن و وجدان آسوده ای دارد. او گفت: «من همیشه پشت تمام تصمیماتی که گرفته‌ام ایستاده‌ام و امروز هم ادامه می‌دهم.»

سیاستمدار کهنه کار ترک با تکرار سخنان قبلی اش مبنی بر این که در مواقع لزوم بهای همه تصمیمات خود و حزبش را می پردازد، گفت: «هیچ وقت از کارهایی که کردیم پشیمان نشدم و امروز هم پشیمان نیستم. امروز برای آخرین بار با وجدانی راحت در برابر شما ایستاده ام زیرا هر کاری از دستم بر آمده انجام داده ام. من برای آخرین بار اینجا هستم با خوشحالی از اینکه صدای ملت را بدون این که بر سر آن چانه زنی کنم، به گوش همه رسانده ام.»

با وجدانی آسوده می روم و آشیانه ای که ساخته ام را به شما می سپارم

آکشنر افزود: «برای آخرین بار در حالی با سرافرازی در برابر شما ایستاده ام که هرگز اجازه ندادم اصول ما روی میز مذاکره گذاشته شوند. من درست مانند روزی که حزب را تاسیس کردیم در برابر شما ایستاده ام. با آسودگی خاطر بدون این که حتی یک لحظه تسلیم شوم، اینجا ایستاده ام. سر راه ما باغ گل نبود، ما از میدان های مین گذشتیم تا به اینجا برسیم. از خدا می خواهم که به همه این توانایی را بدهد که اینگونه از مسند خود خداحافظی کنند.»

او با اشاره به شکست حزب در انتخابات اخیر به همحزبی های خود گفت: «بهای آن را من پرداختم اما اکنون وقت آن است که شما حساب ها را به دست بگیرید. شما از من آشیانه ای خواسته بودید، من نیز به عنوان خواهر بزرگ تر شما این حزب خوب را برای شما به آشیانه ای بدل کردم. از این پس این شما هستید که از این آشیانه مراقبت خواهید کرد. خدا نگهدار شما باشد.»

با وجدانی آسوده می روم و آشیانه ای که ساخته ام را به شما می سپارم

گفتنی است، امروز 4 نامزد برای به دست آوردن کرسی ریاست حزب خوب با یکدیگر به رقابت پرداخته اند. کنگره حزب خوب که از صبح آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. 

کد خبر 2769834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha