بازرسی بدنی برهنه روزنامه نگار زندانی کُرد

سرویس ترکیه - اسرا سولین دال روزنامه نگار زندانی کُرد از بازرسی بدنی برهنه در زندان باکرکوی استانبول خبر داد. 

به گزارش کردپرس، اسرا سولین دال روزنامه نگار زندانی کُرد که هفته گذشته در حمله نیروهای پلیس به خانه اش در استانبول بازداشت شده بود، اعلام کرد که در زندان زنان باکرکوی استانبول مورد بازرسی بدنی برهنه قرار گرفته است.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، دال که خود از خبرنگاران همین رسانه کُردی است، به وکلای خود اعلام کرده است که از مسئولان زندان به دلیل بازرسی بدنی برهنه (که مصداق خشونت جنسی است) شکایت خواهد کرد.

انجمن روزنامه نگاران دجله فرات (DFG) نیز در واکنش به این رویداد، با انتشار اطلاعیه ای در حساب کاربری ایکس خود اعلام کرد:

«بازرسی بدنی برهنه نوعی شکنجه و ناقض کرامت انسانی است. ما این برخورد را نمی پذیریم. هیچ حمله ای نمی تواند مطبوعات آزاد را وادار به تسلیم کند. ما به مبارزه خود علیه این حمله ها ادامه خواهیم داد. ما به افشای شکنجه در زندان ها ادامه خواهیم داد.»

بازرسی بدنی برهنه روزنامه نگار زندانی کُرد

لازم به ذکر است که در ساعت های اولیه بامداد روز سه شنبه 24 آوریل و همزمان با سالگرد انتشار اولین شماره روزنامه کردستان، نیروهای پلیس ضد ترور ترکیه با حمله به خانه های شماری از روزنامه نگاران کرد در آنکارا، استانبول و ریحا (اورفا)  محمت اصلان و اِسرا سولین دال، خبرنگار مزوپوتامیا، اِنس سزگین، از روزنامه ینی یاشام و صالحه ارس، یشیم آلیجی، بِسته آرگات بالچی، شیرین ارمیش و  اردوغان آلای‌یاموت از فعالان خبری مطبوعات آزاد و دوغان کایناک خبرنگار پیشین مزوپوتامیا در ریحا را بازداشت کردند. از این میان محمت اصلان و اسرا سولین دال، اردوغان آلای یاموت، پس از طی مراحل بازجویی با دستور دادگاه راهی زندان و باقی روزنامه نگاران پس از 4 روز بازداشت به طور مشروط آزاد شدند.

کتاب گلتان کیشاناک به عنوان سند جرم مصادره شد

کد خبر 2769865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha