کتاب گلتان کیشاناک به عنوان سند جرم مصادره شد

سرویس ترکیه - کتاب گلتان کیشاناک سیاستمدار در بند کُرد به عنوان مدرک جرم از خانه یک روزنامه نگار کرد مصادره شد.

به گزارش کردپرس، چند روز پیش نیروهای پلیس ضد ترور ترکیه (TEM) در حمله به  خانه شماری از روینامه نگاران کرد از جمله محمت اصلان خبرنگار خبرگزاری مزوپوتامیا، آنها را بازداشت کردند. در این عملیات شماری از وسیله های شخصی روزنامه نگاران از جمله اشیای الکترونیک و برخی کتاب ها نیز از سوی پلیس ضبط شد.

در بازرسی از خانه محمت اصلان کتاب «رنگ ارغوانی سیاست کردی» نوشته گلتان کیشاناک سیاستمدار در بند کُرد نیز به عنوان سند جرم ضبط و به دادگاه ارائه شد.

این در حالی است که کتاب کیشاناک پیشتر در سال 2022 با حکم دادگاه ممنوع شد اما پس از اعتراض وکلای کیشاناک به این تصمیم دادگاه این حکم لغو شد. به این ترتیب داشتن کتاب کیشاناک به معنای امر مجرمانه نیست.

کتاب گلتان کیشاناک به عنوان سند جرم مصادره شد

لازم به ذکر است که در ساعت های اولیه بامداد روز سه شنبه 24 آوریل و همزمان با سالگرد انتشار اولین شماره روزنامه کردستان، نیروهای پلیس ضد ترور ترکیه با حمله به خانه های شماری از روزنامه نگاران کرد در آنکارا، استانبول و ریحا (اورفا)  محمت اصلان و اِسرا سولین دال، خبرنگار مزوپوتامیا، اِنس سزگین، از روزنامه ینی یاشام و صالحه ارس، یشیم آلیجی، بِسته آرگات بالچی، شیرین ارمیش و  اردوغان آلای‌یاموت از فعالان خبری مطبوعات آزاد و دوغان کایناک خبرنگار پیشین مزوپوتامیا در ریحا را بازداشت کردند. از این میان محمت اصلان و اسرا سولین دال، اردوغان آلای یاموت، پس از طی مراحل بازجویی با دستور دادگاه راهی زندان و باقی روزنامه نگاران پس از 4 روز بازداشت به طور مشروط آزاد شدند.

کتاب گلتان کیشاناک به عنوان سند جرم مصادره شد

کد خبر 2769864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha