تالاب «سولدوز» نقده در فصل تخمگذاری پرندگان در آتش سوخت

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت از محیط زیست نقده با اشاره به حریق ۶ هکتار از تالاب سولدوز نقده در جنوب آذربایجان غربی، گفت: متاسفانه روی دادن این حادثه همزمان با فصل تخمگذاری و جوجه آوری پرندگان، سبب بروز خسارات شده است.

به گزارش کردپرس، اکبر محمدیان در جمع خبرنگاران افزود: با وجود تلاش جدی در مهار آتش سوزی، طی روز گذشته متاسفانه حدود ۶ هکتار از عرصه حساس تالاب سولدوز دچار حریق شد.

او ادامه داد: این آتش با با همکاری واحدهای آتش نشانی نقده، محمدیار و مهاباد و همچنین نیروهای نظامی سپاه نقده و ماموران محیط‌زیست پس از پنج ساعت تلاش، مهار شد.

محمدیان گفت: متاسفانه روی دادن این حادثه همزمان با فصل تخمگذاری و جوجه آوری پرندگان، سبب بروز خسارات شده که یک معضل جدی زیست محیطی در منطقه به شمار می رود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده با انتقاد از برگزاری مانور نظامی در این منطقه تاکید کرد: مانورهای نظامی باید در مناطقی برگزار شوند که حداقل خسارت را به‌ دنبال داشته داشته باشند

به گزارش کردپرس، نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های "درگه‌سنگی"، "حسنلو" و "یادگارلو" جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

محمدیان تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخمگذاری و جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 10160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha