رای اعتماد مجلس نمایندگان عراق به 3 وزیر دیگر کابینه عبدالمهدی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سه تن دیگر از وزرای پیشنهادی نخست وزیر جدید عراق از مجلس نمایندگان این کشور رای اعتماد گرفتند با این حال تکلیف پنج وزارتخانه دولت وی همچنان نامشخص باقی مانده است.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، مجلس نمایندگان عراق شامگاه امروز (سه شنبه) به ریاست محمد حلبوسی تشکیل جلسه داد تا رای گیری بر سر وزرای پیشنهادی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر جدید این کشور برای تصدی پنج وزارتخانه کابینه دولت وی صورت گیرد.

در این جلسه که با حضور 261 نماینده از مجموع 325 نماینده پارلمان عراق برگزار شد، نوری الدلیمی، قصی السهیل و عبدالامیر الحمدانی به ترتیب برای تصدی وزارتخانه های برنامه ریزی، آموزش عالی و فرهنگ دولت جدید رای اعتماد گرفتند با این حال، نمایندگان پارلمان به صبا الطائی و هناء امانوئل دو نامزد زن تصدی وزارتخانه های آموزش و پرورش و مهاجرت و آوارگان رای اعتماد ندادند.

به دنبال آن نیز جلسه پارلمان عراق به پنج شنبه هفته آینده موکول شد جایی که امید می رود در جریان آن، علاوه بر وزارتخانه های آموزش و پرورش و مهاجرت و آوارگان، تکلیف سه وزارتخانه دیگر باقی مانده کابینه دولت عبدالمهدی یعنی کشور، دفاع و دادگستری مشخص شود.

این در حالی است که السهیل 53 ساله و متولد استان بصره دارای دکترای آب زمین شناسی از دانشگاه بغداد است و سابقه فعالیت به عنوان نایب رئیس اول پارلمان عراق را در کارنامه دارد، الدلیمی 51 ساله و متولد استان الانبار نیز دارای دکترای روابط بین الملل از دانشگاه علوم اسلامی اردن بوده و الحمدانی 51 ساله و متولد استان ذی قار نیز دارای دکترای باستان شناسی و انسان شناسی از دانشگاه نیویورک آمریکا می باشد.

لازم به ذکر است که نمایندگان پارلمان عراق در اوایل آبان گذشته به 14 وزیر پیشنهادی عبدالمهدی برای کابینه دولت وی از جمله فؤاد حسین و بنگین ریکانی از حزب دمکرات کردستان برای وزارتخانه های دارایی و عمران و مسکن رای اعتماد داده بودند با این حال تعیین سرنوشت هشت وزارتخانه باقی مانده از مجموع 22 وزارتخانه دولت جدید این کشور به دلیل اختلاف میان جریان های سیاسی به تعویق افتاده بود.

کد خبر 101929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha