ائتلاف بین‌المللی اداره خودگردان را به رسمیت بشناسد

سرویس سوریه-هیات سیاسی آمریکایی با افراد برجسته و اعضای شورای مدنی دیرالزور دیدار کرد.

به گزارش کُردپرس، محمد العامری ، رئیس مشترک اداره مدنی دیرالزور، روز گذشته به رسانه‌های کُردستان سوریه گفت که هیاتی آمریکایی در سفر به این منطقه بر حمایت از اداره خودگردان تأکید کرده و متعهد شده که پنجاه میلیون دلار برای پشتیبانی از این‌ منطقه اختصاص می‌دهد.
در این جلسه افراد برجسته استان دیر الزور، شورای مدنی و سران (ه.س.د) برای بحث در مورد اوضاع امنیتی و خدماتی و پشتیبانی لازم از منطقه حضور داشتند.
العامری افزود که "برونشتاین" بر تسریع در اتمام پروژه های عمرانی، خدماتی و اجتماعی در دیر الزور در آینده نزدیک تأکید کرد.همچنین نماینده آمریکا بر ادامه حضور نیروهای ائتلاف بین المللی و پشتیبانی از نیروهای دموکراتیک سوریه و تعقیب باقیمانده گروه "داعش" و بازگرداندن امنیت در این منطقه تأکید کرد.
حاضران در این‌ نشست، از جمله بزرگان و شوراهای مدنی و نظامی دیر الزور، از هیئت آمریکایی خواستند تا برای به رسمیت شناختن بین المللی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه صورت عملی تلاش کند.
سه شنبه گذشته یک هیات آمریکایی به ریاست دیوید برونشتاین، معاون فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه،ضمن سفر به منطقه شمال و شرق سوریه سفر با مقامات سیاسی و نظامی این منطقه دیدار کرد.
کد خبر 10220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha