بیش از ۱۸ هزار مسافر در ورودی های مرزی آذربایجان‌غربی غربالگری شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با اشاره به غربالگری مسافران ورودی به استان در مرزهای زمینی و هوایی گفت: تا امروز حدود ۱۸ هزار و ۹۱۳ مسافر توسط هلال احمر کنترل شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، امیر جعفرزاده در تشریح طرح مشارکت در طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا اول خرداد ماه امسال، از ۶ مرز زمینی و هوایی استان ۱۸هزار و ۹۱۳ مسافر وارد استان شده اند.

او ادامه داد: در طی این مدت غربالگری، ۱۸ هزار و ۵۷۹ مورد تب سنجی،۷ هزار و ۹۹۳ تست فوری، ۲۹۲ مورد مشکوک و ۳۲۶ مورد تست PCR در مرزها توسط نیروهای هلال احمر غربالگری انجام شده است.

جعفرزاده افزود: در این طرح، ۴ هزار و ۲۹۸ بروشور به منظور اطلاع رسانی به مسافران درباره پیشگیری از بیماری کرونا و ۹۶۷ ماسک در میان مسافران ورودی در مرزها توزیع شده است.

او بیان کرد: همه مسافرانی که قصد ورود به کشورازطریق استان را دارند، در زمان ورود از پایانه مرزی بازرگان، مرز رازی،مرز سرو،فرودگاه بین المللی شهید باکری،مرز تمرچین و مرز کیله توسط ۱۰۰۲ نفر به روز در تیم‌های مراقبتی هلال احمر استان آذربایجان غربی غربالگری می‌شوند.

کد خبر 10246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha