شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل های سردشت/هلیکوپترهای هوانیروی کرمانشاه اعزام شدند

سرویس آذربایجان غربی- نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از ورود هلیکوپترهای اطفای حریق هوا نیروی استان کرمانشاه جهت مهار آتش جنگلهای سردشت که از ظهر امروز مجدداً آغاز شده است، خبر داد و گفت: وضعیت بحرانی و گستره آتش سوزی زیاد است.

کمال حسین پور در گفتگو با خبرنگار کردپرس با اشاره به وعزیت خطرناک آتش سوزی جنگل های زاگروس سردشت گفت: طی تماس تلفنی با رئیس جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور به زودی هلیکوپترهای هوانیروی استان کرمانشاه جهت اطفاء حریق جنگل‌های سردشت به این شهرستان اعزام می شوند.

او ادامه داد: آتش سوزی روز گذشته جنگل‌های شهرستان سردشت را در بر گرفت که با کمک نیروهای امداد و مردمی عملیات اطفاء حریق انجام شد، اما بنده اصرار داشتم که هلیکوپترهای اطفاء حریق در این عملیات شرکت کنند حتی در تماس با رئیس جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور موفق به دریافت هلیکوپتر های اطفاء حریق شدم.

حسین پور تاکید کرد: متاسفانه مدیر کل بحران آذربایجان غربی و مسئولان شهرستانی اصرار داشتند که آتش مهار شده و نیازی به اطفای حریق هوایی نیست. در حالی که آتش امروز دوباره شعله ور شده است.

نماینده سردشت در مجلس تصریح کرد: ظهر امروز آتش دوباره شعله ور شده است و وضعیت در حال حاضر بسیار خطرناک است و باد هر لحظه بر گستره آتش می افزاید. این مورد قابل پیش بینی بود زیرا خاکسترهای آتش قابلیت شعله ور شدن مجدد را در گرمای کنونی هوا دارند.

حسین پور افزود: دو فروند هلیکوپتر اطفاء حریق هوا نیرو قرار است از فردا ۷ صبح عملیات اطفاء حریق را آغاز کنند.

نماینده سردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه استان آذربایجان غربی امکانات اطفای حریق هوایی را با توجه به حجم جنگل‌های سردشت ندارد، گفت: در حال حاضر این مورد مقدور نیست ولی در صورت وقوع آتش سوزی می توان از استان های همجوار برای این موارد کمک گرفت. البته این هلیکوپترهایی که امروز در راه اند متعلق به منابع طبیعی نیستند بلکه از سوی هوانیرو اعزام می‌شوند.

به گزارش کردپرس، شامگاه روز گذشته حریق ٧٠ هکتار از جنگل های زاگرس در جنگل های منطقه " کولسه" و "زیر میرگ " سردشت را فراگرفت و صبح امروز مسئولان شهرستانی و استانی از مهار آتش در ساعات پایانی روز خبر داده بودند.

کد خبر 10707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha