اربیل طی نامه ای به بغداد خواستار دریافت بودجه‌های دریافت نشده ماه‌های پیشین می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هیئت وزیران اقلیم کردستان با سرپرستی مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، چهارشنبه، چهارم آذرماه، نشستی برگزار کرد و در آن اعلام شد اربیل طی نامه ای به بغداد خواستار دریافت بودجه‌های دریافت نشده ماه‌های پیشین می شود.

به گزارش کردپرس بە نقل از باس نیوز، در این نشست آخرین نتایج مذاکرات اربیل - بغداد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و تصمیم گرفته شد که نامه‌ای رسمی به هیئت وزیران عراق ارسال شود.
در ابتدای نشست مذکور به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، نخست‌وزیر اقلیم کردستان بر دفاع دولت از حقوق زنان کردستان و ریشه‌کن کردن خشونت علیه زنان و تحقق عدالت اجتماعی و جنسی، تاکید کرد.
در ادامه این جلسه، آخرین نتایج بدست آمده در مذاکرات مابین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق و بویژه در باب تصویب طرح استقراض خارجی در مجلس عراق بدون در نظر گرفتن دیدگاه فراکسیون‌های کردستانی، بحث و گفتگو شد.
مسرور بارزانی در این رابطه اعلام کرد :"دولت اقلیم کردستان تمام تلاش خود را بر تحقق یک توافق جامع با دولت فدرال عراق متمرکز کرده و به این مذاکرات نیز ادامه خواهد داد. ما به هیچ وجه در باب حقوق حقه و قانونی شهروندان اقلیم کردستان مصالحه نخواهیم کرد.
بارزانی یادآور شد :"قطع بودجه‌ اقلیم کردستان یک آزمون خطرناک و نقض حقوق مشروع شهروندان کردستان است."
در نشست مذکور هیئت وزیران تصمیم گرفت بصورت رسمی نامه‌ای به هیئت وزیران عراق بنویسد و طی آن خواستار دریافت بودجه‌های دریافت نشده ماه‌های پیشین شود.
هیئت وزیران اقلیم کردستان همچنین از موضع نماینده سازمان ملل در امور عراق تشکر کرد که در آخرین نشست شورای امنیت عراق از حقوق اقلیم کردستان در دریافت بودجه معین شده دفاع کرد و بر وظایف بغداد در محترم شمردن حقوق قانونی جنوب کردستان تاکید نمود.

کد خبر 1071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha