نتایج انتخابات شرناخ را با انتقال 4 هزار نیروی پلیس به این شهر تغییر دادند

سرویس ترکیه - پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در صحن پارلمان ترکیه سخنرانی می کرد در اظهاراتی با اشاره به نتایج انتخابات ترکیه عنوان کرد: نتایج انتخابات شرناخ را با انتقال 4 هزار نیروی پلیس به این شهر تغییر دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در صحن پارلمان ترکیه سخنرانی می کرد در اظهاراتی با ادای احترام به نمایندگان زندانی ترکیه عنوان کرد: در حالی 23 آوریل 2019 میلادی را جشن می گیریم (اشاره به روز کودک که توسط آتاترک بنیانگذار ترکیه نامیده شده است) که اراده ملت مورد غصب قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: عدالت اگر در کشوری فرو بریزد، آن کشور فرو خواهد پاشید. نظامی که بر عدالت تکیه نکند ظالم است. سیستمی که آینده میلیون ها جوان را تباه کرده است مادران را به همراه فرزندانشان به زندان ها می برد.

بولدان در خصوص حمله به کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه نیز گفت: یک حمله سازماندهی شده علیه قلیچدار اوغلو صورت گرفته است. 23 روز است که برای تغییر دادن نتایج انتخابات تلاش می کنند. در استانبول هیچ جرم سازمان یافته و عدم رعایت اصول اساسی وجود نداشته بلکه اراده ملی وجود دارد. در شرق برای این که نتایج انتخابات را تغییر دهند با رای 4 هزار نیروی پلیس آراء شرناخ را تغییر دادند. کسانی که ادعا می کردند با کودتا مبارزه می کنند در شرناخ به تانک ها تکیه داده اند. ما از پیگیری این سرقت اراده به هیچ عنوان دست برنخواهیم داشت.

لازم به ذکر است، رئیس جمهور ترکیه که به همراه وزیر دفاع خود و رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلج ترکیه نیز در پارلمان حضور داشتند هنگام سخنرانی پروین بولدان اقدام به ترک صحن مجلس کردند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 109219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha