حزب چپ سبز: دولت در پی تغییر جمعیت شرناخ برای تقلب در انتخابات شهرداری ها است

سرویس ترکیه - دو حزب چپ سبز و HDP مدعی برنامه ریزی دولت برای تقلب گسترده در انتخابات آتی شهرداری ها در شرناخ شدند.

به گزارش کردپرس، نمایندگان و اعضای حزب سبزها و حزب آینده چپ (حزب چپ سبز)، (حزب جایگزین HDP) در دیدار از شهرستان اولودره شرناخ، مدعی تلاش دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) برای تقلب در انتخابات آتی شهرداری ها در شرناخ از طریق تغییر ساختار جمعیتی این استان شدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، عبدالله گون، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شاخه قیلبان (نام ترکی: اولودره) در سخنانی با اشاره به برخی اخبار گفت که پیش از انتخابات محلی، رای‌دهندگان از برخی روستاها به مرکز شهرستان (شرناخ) منتقل می‌شوند تا در فرایند رای دهی تقلب شود. او افزود: مردم ما نباید فریب این حقه‌ها را بخورند. زیرا این کارها غصب اراده مردم است.

زکی ایرمز نماینده حزب چپ سبز نیز در سخنانی یادآور مداخله دو حزب حاکم یعنی AKP-MHP در انتخابات 2019 در بسیاری از شهرستان‌ها و بخش های کردستان ترکیه به وسیله جا به جایی رای‌دهندگان شد.

ایرمز گفت: «در حال حاضر اطلاعاتی مبنی بر انتقال رای‌دهندگان برای انتخابات محلی 2024 به دست ما رسیده است. نیروهای حاکم و امنیتی می‌خواهند با انتقال رای‌دهندگان از روستاها به شهر، شهرستان و مرکز استان، نتایج انتخابات را به نفع خود تغییر دهند. این غصب اراده مردم است. مردم ما در مرکز شرناخ، ایلکه و قیلبان باید نسبت به این موضوع هشیار باشند و از نتایج اراده خود در برابر این دسیسه‌های پلید دفاع کند.»

پیشتر نیز اخباری مبنی بر دستکاری های گسترده و تقلب در انتخابات پیشین شهرداری ها در شرناخ و دیگر استان های کردستان ترکیه از طریق تغییر موقتی جمعیت در این استان ها منتشر شده بود.

کد خبر 2761434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha