متهم شدن حزب دمکرات به پیگیری منافع حزبی در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فراکسیون های جنبش تغییر، جماعت اسلامی، اتحاد اسلامی، نسل نو و نمایندگان مستقل کُرد در مجلس عراق، حزب دمکرات (پارتی) را به اولویت دادن منافع حزبی خود به منافع مردم اقلیم کردستان، در بغداد متهم کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، فراکسیون های جنبش تغییر (گوران) جماعت اسلامی کردستان ( کومل) اتحاد اسلامی ( یکگرتو) نسل نو و نمایندگان مستقل کُرد در مجلس عراق، با انتشار اطلاعیه ای مشترک، حزب دمکرات را متهم کردند که سیاست های این حزب در بغداد فقط برای تأمین منافع حزبی بوده و اعلام کردند که پارتی تمام تلاش خود را در جهت منافع حزبی به کار گرفته و این منافع را بر منافع مردم اقلیم اولویت داده است.

در این اطلاعیه، خطاب به افکار عمومی اقلیم کردستان، آمده که پارتی هیچ اهمیتی به منافع مردم اقلیم نداده و برای تأمین منافع حزب، ابایی از ایجاد اختلاف و تفرقه میان احزاب کردستانی در مجلس عراق ندارد.

همچنین بدون اشاره به جزئیات بیشتر در مورد عملکرد و سیاست های پارتی، تأکید کرده اند که مسئولیت هرگونه عواقب منفی این سیاست های حزب دمکرات متوجه این حزب خواهد بود.

لازم به ذکر است که فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) در این اطلاعیه مشارکت نکرده است.

این در حالی است که امروز یک شنبه توافقنامه نهایی تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان میان پارتی و یکیتی، امضا شده و گوران و پارتی نیز اعلام کردند که به توافق نهایی در این زمینه دست یافته اند.

احزاب نسل نو، جماعت اسلامی و اتحاد اسلامی کردستان به عنوان احزاب اپوزیسیون، در اقلیم پارتی و یکیتی را به دلیل سیاسی و عملکرد خود مورد انتقادات شدید قرار داده و در دولت جدید اقلیم شرکت نمی کنند.

کد خبر 109856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha