دولت مرکزی می‌خواهد مردم‌ منبج را بشوراند

سرویس سوریه-یکی از موسسان خودمدیریتی دموکراتیک کانتون کوبانی اظهار کرد:دولت مرکزی پشت اتفاقات اخیر منبج قرار دارد.

بریفان حسن عضو شورای مرکزی و رییس مشترک ارتباطات حزب اتحاد دموکراتیک( PYD) در منطقه فرات در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به اتفاقات اخیر در منبج واقع در شمال سوریه اظهار کرد:اتفاقات منبج یک فتنه و برنامه از پیش طراحی شده برای اختلال و ایجاد ناامنی در این‌ منطقه بود که از یک طرف گروه‌های تندرو و تز سوی دیگر دولت مرکزی در آن نقش داشتند.
وی ادامه داد:این اتفاق در حالی روی داد که بشار اسد در یک انتخابات غیرواقعی برای بار دیگر به عنوان‌رییس جمهور سوریه انتخاب شده و این در حالی بود که نه شرایط انتخابات فراهم‌ بود و نه مشروعیت آن به تایید رسیده بود و مردم هم‌در بدترین شرایط اقتصادی و امنیتی بسر می‌برند.
وی افزود:دولت مرکزی نمی‌تواند وجود یک‌ سیستم دموکراتیک را در کنار خود بپذیرد و از هر اقدامی برای ضربه‌زدن به اداره خودگردان استفاده می‌کند و با این کار می‌خواهد به مردم‌ منبج فشار بیاورد تحریک‌ شوند.
عضو شورای حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) تصریح کرد:موضوع خدمت سربازی یک مسئله مشروع محسوب می‌شود و این در شرایطی است که منطقه ما هر روز در معرض تهدید گروه‌های تروریستی و دولت ترکیه قرار دارد و این‌ امر در تمام دنیا هم مورد قبول واقع شده است.اگر مردم خودشان برای دفاع از خودشان نیایند پس چه کسی باید از آن‌حراست کند؟ این قانون توسط جامعه پذیرفته شده و تا به امروز مشکلی وجود نداشته است.
بریوان حسن خاطر نشان کرد:این فتنه موفق نشد چرا که هم‌ منبج و هم نقاط دیگر توسط هنمین جوانان کُرد و عرب آزاد شده است و خود این‌ مردم بیشترین‌نقش را در حفاظت و حراست از سرزمینشان‌ ایفا کرده‌اند و ما نیز بعنوان حزب اتحاد دموکراتیک از هر اقدامی برای روشنگری ملت دربرابر چنین فتنه‌هایی کوتاهی نخواهیم کرد.
رییس مشترک ارتباطات حزب اتحاد دموکراتیک( PYD) در منطقه فرات یادآور شد:برای حراست از این منطقه ۱۱ هزار جانباخته و ۲۵ هزار زخمی شده‌اند تا این‌منطقه در آرامش و آزادی بسر ببرد لذا ما اجازه نمی‌دهیم که فتنه در اینجا پیروز شود چرا که ما به پروژه برادری خلق‌ها و ملت دموکراتیک معتقدیم.
کد خبر 11029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha