برگزاری وبینار کنسولی با مشارکت رؤسای نمایندگی های ایران در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- طی وبینار کنسولی معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عراق موضوعاتی چون، روادید و تردد اتباع، مسائل دانشجویان و امور زندانیان ایرانی در عراق، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، وبینار کنسولی معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عراق، برگزار شد.

در وبینار کنسولی حسین جابری انصاری معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رؤسای سرکنسولگریهای ایران در اربیل، بصره، سلیمانیه، کربلا و نجف که با مشارکت مدیرکل و رؤسای ادارات کنسولی وزارت خارجه برگزار شد، طیف وسیعی از مسائل و موضوعات کنسولی بین دو کشور ایران و عراق، بررسی شد.

از جمله سرفصل ها مطرح شده در این وبینار، روادید و تردد اتباع، مسائل دانشجویان، امور زندانیان ایرانی در عراق، اسناد هویتی فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع عراقی، بیمه های مسافرتی و مسائل سجلی و احوال شخصیه شهروندان ایرانی مقیم عراق و مدیریت شرایط بعد از شیوع کرونا و جلوگیری از تبعات منفی آن بر روابط مردمی دو کشور بوده که توسط شرکت کنندگان وبینار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جابری انصاری در این وبینار با اشاره به تداوم وضعیت کرونایی در منطقه و ایران خواستار اقدام هماهنگ و توجه جدی نمایندگی های ایران به مؤلفه های سلامت و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور در صدور روادید برای متقاضیان سفر به کشور شد.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سیاهپوش، شصتی کریمی، شوشتری، مکارم و رشنودی رؤسای سرکنسولگریهای کشورمان در بصره، کربلا، سلیمانیه، نجف و اربیل عراق نیز نظرات، دیدگاهها و مسائل کنسولی حوزه مأموریتی خود را در این وبینار مطرح کردند.

کد خبر 1118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha