اگر بغداد بودجه 320 میلیارد دیناری را پرداخت نکند، اربیل گزینه های دیگری در پیش می گیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان، اعلام کرد که اگر دولت مرکزی عراق بودجه 320 میلیارد دیناری حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم را پرداخت نکند، اقلیم گزینه های دیگری را در پیش می گیرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری ناس کورد، جوتیار عادل سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان طی گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو، درباره تنش های مالی اخیر میان اربیل و بغداد بر سر بودجه و نیز معضل پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم، گفت که دولت اقلیم تمام تلاش و توان خود را برای پرداخت حقوق به کارمندان و حقوق بگیران خود به کار می گیرد.

وی اظهار خوشبینی کرد که طی روزهای آینده دولت مرکزی عراق، مبلغ 320 میلیارد دینار را که پیشتر اربیل و بغداد بر سر آن به توافق رسیده اند، برای پرداخت حقوق به کارمندان و حقوق بگیران اقلیم، به اقلیم بدهد.

همچنین اعلام کرد که اگر دولت عراق این مبلغ را برای تامین حقوق کارمندان اقلیم پرداخت نکند، اقلیم کردستان گزینه های دیگری را در اختیار دارد و بنا به توافقات انجام شده، بغداد باید بودجه مربوط به حقوق ماه های پیشین کارمندان و حقوق بگیران اقلیم را پرداخت کند.

اظهارات جوتیار عادل در حالی است که هیئت دولت اقلیم کردستان با سرپرستی مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، چهارشنبه، چهارم آذرماه، نشستی برگزار کرد و در آن اعلام شد اربیل طی نامه ای به بغداد خواستار دریافت بودجه‌های دریافت نشده ماه‌های پیشین می شود.

لازم به ذکر است کە روز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر،قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت هر گونه بودجه ای به اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد، در پی تصویب این بند، تنش هایی میان اقلیم و دولت مرکزی عراق به وجود آمده و کردها به تصویب آن اعتراض کردند.

کد خبر 1120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha