با سکوت در برابر این اشغالگری نوبت به هولیر، دهوک و موصل هم می رسد

سرویس ترکیه - هیات نمایندگی HDP در دیدار از اردوگاه پناهجویان مخمور از سازمان ملل خواست تحقیق پیرامون حمله ترکیه را آغاز کند.

به گزارش کردپرس، اکنون 55 روز از آغاز عملیات دوگانه ترکیه در مناطق شمالی اقلیم کردستان می گذرد. در این عملیات بسیاری از روستاهای منطقه توسط نیروهای مسلح ترکیه تخلیه شدند. در 5 ژوئن اردوگاه پناهجویان مخمور توسط پهپادهای بمب افکن ترکیه (SİHA) بمباران شد.

هیاتی متشکل از مسئولان دفتر نمایندگی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اربیل، از اردوگاه مخمور بازدید کردند. میزگین آری یکی از اعضای هیات HDP در گفتگو با خبرنگار بین النهرین گفت: «محلی که بمباران شده پارکی است که کودکان در آن بازی می کنند.»

آری با بیان این که خوشبختانه به دلیل خلوت بودن پارک در زمان بمباران، این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته گفت: «اگر تنها چند ساعت بعد این بمباران انجام شده بود یک کشتار بزرگ اتفاق می افتاد.»

آری با یادآوری این که در 4 سال گذشته این اردوگاه بارها از سوی ترکیه بمباران شده است اما ترکیه به نتیجه ای که می خواسته نرسیده است گفت: «حکومت ترکیه می داند که دیگر هیچ کرد بله قربان گویی وجود ندارد. امروز همه کردها برای آزادی، هویت، زبان، و اهداف خود هزینه های سنگینی می پردازند. کردها از مبارزه دست نخواهند کشید.»

آری با بیان این که ترکیه با حمله به مخمور بار دیگر خصومت خود را نسبت به کردها نشان داد گفت: «مردم ترکیه دیگر نباید به سیاست های حزب عدالت و توسعه (AKP) اعتقادی داشته باشند. ما با یک رژیم فاشیست طرف هستیم که هدف آن نابود کردن همه دستاوردهای کردها است. اما کردها با اصرار به مبارزه ادامه داده و اینگونه پاسخ حملات ترکیه را می دهند.»

آری با تاکید بر لزوم موضع گیری کردها در برابر این حملات و اهمیت این موضع گیری گفت: «اکنون همه احزاب کردستان باید این را بدانند که حمله ای همه جانبه به هویت کردها صورت گرفته است. امروز روز پشتیبانی از کردستان است. سکوت در برابر این حملات نشانگر تایید این حملات است. اگر امروز در مقابل این اشغالگری صدایمان را بلند نکنیم و ایستادگی نکنیم، فردا نوبت به هولیر، دهوک و موصل می رسد. پیش از این که خیلی دیر بشود باید در برابر اشغال صف بکشیم.»

مردم مخمور نیز در گفتگو با هیات HDP گفتند که این اردوگاه تحت نظارت سازمان ملل و دولت عراق است. چگونه ترکیه به راحتی می تواند اینجا را بمباران کند؟ دولت عراق چگونه می تواند به آنها اجازه چنین کاری را بدهد؟ مگر می شود دولت عراق از این موضوع بی خبر باشد؟» همچنین آنها سکوت عراق و سازمان ملل را درباره این حملات وحشتناک توصیف کردند.

اعضای هیات HDP از سازمان ملل خواستند تا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کند.

کد خبر 11699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha