حضور مردم پای صندوق های رای آینده کشور را بیمه خواهد کرد

سرویس کردستان - رئیس کل دادگستری کردستان گفت: حضور مردم پای صندوق های رای آینده کشور را بیمه خواهد کرد و چشم طمع بیگانگان را کور می کند.

به گزارش کرد پرس, حجت الاسلام سیدحسین حسینی با حضور در شعبه 28 اخذ رای واقع در مسجد جامع سنندج, رای خود را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به صندوق انداخت و پس از آن در جمع خبرنگاران, اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری هم از بعد داخلی و هم اینکه به لحاظ بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار است و از منظر داخلی، قدرت نظام به مشارکت مردم وابسته است.

وی افزود: وقتی که کشور با رای مردم اداره می شود, قطعا باید توجه ویژه ای به مقوله انتخابات داشته باشیم, لذا باید به این رکن اساسی مردم سالاری دینی اهمیت خاصی بدهیم کما اینکه چنین موضوعی را در طول 40 سال اخیر ثابت کرده ایم.

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: حضور مردم پای صندوق‌های رای آینده کشور را بیمه خواهد کرد و در حقیقت چشم اندازی را برای ایران اسلامی ترسیم می کند, لذا انتخابات برای جمهوری اسلامی یک ذخیره است, ناگفته نماند که اگر بخواهیم به اهمیت انتخابات از منظر بین المللی هم نگاهی بیاندازیم باید به این موضوع بیاندیشیم که حضور حداقلی بهانه ای برای سو استفاده دشمنان خواهد شد.

حسینی یادآور شد: حضور مردم در انتخابات برای کشورمان قدرت محسوب می شود و در واقع باید بیان کرد هرچه مشارکت بیشتر باشد دشمنان و بدخواهان دچار رعب و وحشت می شوند, بنابراین چنین موضوعی نقطه امیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وی بیان کرد: معیارهایی را مقام معظم رهبری برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند که از اهمیت خاصی برخوردار است, لذا رئیس جمهوری که می خواهد کشور را اداره کند می بایست چهره ای مردمی و متعلق به مردم باشد.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: هر کسی نمی‌تواند در این موقعیت و جایگاه قرار بگیرد, چرا که باید شایستگی این پست را داشته باشد و در حقیقت می بایست کفایت علمی، سیاسی و ... را داشته باشد, ضمن اینکه باید اعتقاد به مبارزه با فساد در وجودش نهادینه باشد، زیرا فساد مالی و سیاسی گریبان گیر کشور شده و ما به یک مبارز قوی در این راه نیاز داریم.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

28 خرداد ماه 1400 مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نمایندگان خود برای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را انتخاب خواهند کرد.

کد خبر 11843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha