1.2 میلیون نفر از جمعیت کردستان واجد شرایط رای دادن هستند

سرویس کردستان - رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: یک میلیون و ۲۱۹ هزار نفر بر اساس آخرین سرشماری جمعیت در سال ۱۳۹۵ واجد شرایط رای دادن هستند که ۷۶ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

به گزارش کُرد پرس، محمدابراهیم زارعی در جمع خبرنگاران در حوزه انتخابیه مسجد جامع سنندج، اظهار داشت: ۲۸ هزار و ۹۲۷ کردستانی هم رای اولی هستند و برای اولین بار در تعیین سرنوشت خود شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه به اندازه کافی و لازم در بین ستادهای شهرستانی توزیع شده و هیچ کمبودی از این بابت وجود نخواهد داشت تاکید کرد: حضور مردم استان در پای صندوق های اخذ رای خوب است و امیدواریم این روند تا پایان ساعت رای گیری ادامه داشته باشد.

رییس ستاد انتخابات کردستان اضافه کرد: این حضور در تعیین سرنوشت مردم اهمیت دارد و برای کشور پشتوانه بزرگی به شمار می‌رود و بهترین راه برای ابراز عقیده همین حضور در پای صندوق رای است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان، یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای تعیین شده که ۵۸۴ شعبه آن شهری و ۸۳۵ مورد نیز روستایی است.

زارعی اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار نفر کار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه ۴۱ هیات اجرایی در ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری در موعد مقرر برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا تشکیل شد، اضافه کرد: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر یک هزار و ۴۷ داوطلب ثبت‌نام کردند و شوراهای روستایی هم تمام روستاها به حد نصاب رسید.

رییس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: از ۳۲ شهر استان، شورای اسلامی ۲۵ شهر پنج نفره، ۶ شهر هفت نفره، یک شهر ۹ نفره و تعداد کرسی‌های اصلی ۱۷۶ کرسی و مجموع کرسی‌های اصلی و علی‌البدل ۲۸۷ مورد است.

زارعی گفت: تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای اسلامی روستایی سه هزار و ۹۹۸ کرسی و مجموع اصلی و علی‌البدل ۶ هزار و ۶۵۴ کرسی است، ضمن اینکه انتخابات در یک هزار و ۳۱۴ روستا برگزار خواهد شد اما فعلا ۵۱ روستا به حد نصاب نرسیده و امیدواریم این روستاها نیز به حد نصاب برسد.

کد خبر 11850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha