سفر یک هیأت نظامی و دولتی عراق به عربستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک هیأت مشترک نظامی و دولتی عراق به ریاست سپهبد ستاد عبدالأمیر الشمری جانشین فرمانده کل عملیات مشترک این کشور به عربستان سفر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، فرمانده کل نیروی مرزبانی عربستان و شمار دیگری از فرماندهان نظامی و مسئولان امنیتی ارشد این کشور از هیأت عراقی استقبال کردند.

طرفین در این دیدار، درباره مسائل امنیتی مشترک مربوط به امنیت مرزها و پایانه های مرزی، راههای تقویت همکاری و هماهنگی مشترک برای تقویت ثبات امنیتی و افزایش تجارت بین عراق و عربستان گفتگو و تبادل نظر کردند.

مسئولان امنیتی عراق و عربستان همچنین موضوع گذرگاه مرزی عرعر و اهمیت فراوان آن در زمینه تقویت همکاری اقتصادی، تأمین و فعال سازی زمینه همکاری تجاری بین دو کشور و همچنین اهمیت ادامه تبادل کالا در پایانه های مرزی به صورت امن و براساس استراتژی امنیتی مشترک در راستای تداوم همکاری بین عراق و عربستان را مورد بررسی قرار دادند.

در این هیأت رئیس سازمان پایانه های مرزی، رئیس سازمان گمرکات، رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مرزبانی، مدیرکل ثبت احوال، گذرنامه و اقامت، رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای، رئیس کمیته اطلاع رسانی امنیتی و مدیرکل امور برنامه ریزی در عملیات مشترک حضور دارند.

کد خبر 12257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha