حمایت استرالیا از کردهای سوریه در ساماندهی وضعیت زندانیان داعش

سرویس جهان- استرالیا می گوید اداره خودگردان کردی در شمال سوریه نمی تواند تا ابد از زندانیان داعش نگاهداری کند.

به گزارش کردپرس، شبکه ای بی سی استرالیا با اعلام سفر یکی از مقامات وزارت خارجه این کشور به منطقه خودگردان کردی در شمال سوریه و دیدار وی با مقامات کرد، از تلاش این کشور برای ساماندهی وضعیت 1000 زندانی داعشی از کشورهای خارجی و 8000 زن و کودک مرتبط با آنها خبر داد.

جان فیلیپ، مقام وزارت خارجه استرالیا تاکید کرد که همه کشورها باید نسبت به تعیین وضعیت 1000 عضو خارجی داعش در سوریه و خانواده های آنان مشارکت داشته باشند.

این مقام وزارت خارجه استارلیا تاکید کرد که کردهای سوریه به تنهایی نمی توانند تا ابد از زندانیان داعشی و خانواده های وابسته به داعش نگاهداری کنند.

اما وی که از گرویدن دهها تن از شهروندان استرالیایی به داعش در چند سال اخیر خبر داده نگفته است که کشورش چگونه مسئله زندانیان تبعه استرالیا را که هم اکنون در بازداشت نیروهای کرد سوریه هستند حل می کند.

یک مقام کرد سوریه به این شبکه گفته است با توجه به این که اعضای داعش در سوریه مرتکب جنایت شده، در این کشور بازداشت شده و شواهدی نیز علیه آنها در اینجا وجود دارد، بهتر است اعضای اصلی داعش در سوریه محاکمه شوند اما خانواده های وابسته به داعش به کشورهای متبوعشان باز گردانده شوند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 122631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha