ایجاد تفرقه بین ایلات ایلام پذیرفتنی نیست/ هیئت نظارت بر انتخابات شوراها هیچ پولی دریافت نکرده است

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان ایلام پیرامون حواشی انتخابات اخیر شورای شهر ایلام به رسانه‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی‌اکبر بسطامی با تاکید بر اینکه رای مردم امانت بوده و کسی نمی تواند به آرای مردم خدشه وارد کند، عنوان کرد: در فرایند نظارت بر انتخابات شوراها امکان تصمیم گیری فردی وجود ندارد. کسی فراقانون نمی تواند کاری انجام دهد و امور مربوطه توسط همه نمایندگان پایش و تصمیمات مطابق دستورالعمل ها و قوانین موجود به صورت جمعی اتخاذ می گردد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: به مردم شریف استان اطمینان می دهیم در اجرای قانون هیچ ملاحظه قومی و قبیله‌ای لحاظ نخواهد شد. اعتراضات در چارچوب قوانین بررسی و همه موارد مورد توجه قرار می گیرد.

بسطامی با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون نامه درخواست وجه از شهرداری ایلام اضافه کرد: در روند دریافت حمایت های مالی و پشتیبانی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها مطابق ماده ۷۱ قانون انتخابات، هیچگونه پولی دریافت نشده، تخلف و یا انحراف مالی نیز صورت نگرفته است. ضمن اینکه گزارش هزینه ها و واریزی به حساب بانکی مربوطه در اختیار نهادهای نظارتی قرار دارد.

نماینده مردم ایلام با ابراز ناراحتی از تلاش عده‌ای برای سوءاستفاده از احساسات پاک مردم ایلات شرافتمند و با بصیرت، ادامه داد: استان ایلام از طوایف و قبایل متعدد تشکیل شده که روابط سببی و نسبی بین ایلات استان چنان مستحکم، ریشه دار و تنیده با هم می باشد که با فضاسازی چند نفر فرصت طلب که می خواهند با تفرقه بین ایلات استان فضا را به دست گیرند و به مطامع خود برسند، نمی توان ذره‌ای به این انسجام و یکپارچگی خدشه وارد کرد.

بسطامی اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد به بهانه های مختلف وحدت و برادری مردم ولایتمدار و مومن برای رسیدن به خواسته های شخصی و یا جناحی مورد هدف قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: کار خبرنگار و رسانه مطالبه‌گری بوده و در این مدت تلاش فعالان این عرصه برای ایجاد شور انتخاباتی و تقویت نظارت بر فرایند برگزاری انتخابات قابل تقدیر است.

بسطامی افزود: اما از مسئولان مربوطه می خواهم بر محتوای تولید شده در برخی کانالها و گروه‌های مجازی که مصداق نقد رسانه‌ای نیستند، بیشتر نظارت صورت گیرد.

وی گفت: متاسفانه افرادی با اهداف مشخص و با ادبیات توهین آمیز در صدد بهم زدن امنیت جامعه و تحریک احساسات مردم هستند. اینها با تولید خوراک غیرواقعی روح و روان مردم را نشانه گرفته‌اند که به شدت برای فضای اجتماعی جامعه مضر بوده و نیازمند چاره اندیشی است.

کد خبر 12351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha