آموزش 50 هزار دانش آموز کرمانشاهی برای آمادگی دوران بلوغ

سرویس کرمانشاه- ببیش از 50 هزار دانش آموز در طول سال تحصیلی 98-97 آموزش های بهداشت دوران بلوغ دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کردپرس در خصوص اهداف این آموزش ها عنوان کرد: نوجوانی یکی از پرتنش ترین، چالش انگیزترین، مشکل سازترین و در عین حال جذاب ترین دوران زندگی برای نوجوانان، والدین، و تمامی افرادی است که با نوجوانان در ارتباط هستند.

دکتر ابراهیم شکیبا، گفت: نوجوانان امروز بر خلاف کودکان دیروز، با مجموعه ای از خطرهای جدید تهدید کننده سلامت روبرو هستند و این مسأله ضرورت و فوریت ارائه آموزش به این گروه سنی را خاطرنشان می سازد.

وی اظهار کرد: نوجوانان در دوران بلوغ تغییرات جسمانی، روانی و اجتماعی را تجربه می کنند که نداشتن اطلاعات کافی، مهارت ها و آمادگی های لازم برای گذر از این بحران، آن ها را آسیب پذیر می کند.

شکیبا آموزش های بهداشتی به نوجوانان به منظور ارتقاء آگاهی برای گذر از بحران دوران بلوغ را بسیار مهم دانست و گفت:

با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان، با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی 98-97 ​به حدود 25 هزار دانش آموز دختر پایه هفتم و پسر پایه دهم ​و بیش از 26 هزار نفر دانش آموز در سایر پایه ها، آموزش های لازم در این زمینه ارائه شد.

وی افزود: همچنین با توجه به اهمیت دوران بلوغ، نوجوانانی که نیاز به خدمات مشاوره ای داشته اند (مانند بلوغ دیررس و زودرس) به مراکز جامع خدمات سلامت جهت انجام مشاوره های لازم ارجاع داده شدند.

شکیبا آگاه سازی والدین نوجوانان را از اهداف این برنامه عنوان کرد و گفت: در این راستا به حدود 13 هزار و 800 نفر از والدین آموزش های لازم داده شده است.

کد خبر 124530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha