ارتفاع برف در روستای «سیاقول» مهاباد به ۵۷ سانتی‌متر رسید

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بارش ۲۵ سانتی‌متر برف که طی روزهای اخیر اتفاق افتاد، طی ۲۵ سال گذشته در این شهرستان بی‌سابقه بود و ارتفاع برف در روستای سیاقول" به ۵۷ سانتی‌متر رسید.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ اردلان محمدپور اظهار داشت: در این مدت ۵۳ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که پیش‌تر، بیشترین بارش در آذر سال۱۳۷۱ در این شهرستان و به مقدار ۵۵ میلی‌متر بود.

او در خصوص بیشترین ارتفاع برف در مهاباد نیز اظهار کرد: در این مدت بیشترین ارتفاع برف در ایستگاه باران‌سنجی "سیاقول" و به ارتفاع ۵۷ سانتی‌متر ثبت شده بود و هم اکنون ارتفاع برف در مهاباد ۱۴ سانتی‌متر است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از ابتدای سال آبی جاری ۹۴ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه با ۲۵ میلی‌متر بارندگی سال قبل، ۶۹ میلی‌متر و در مقایسه با میانگین بلند مدت بارندگی ۱۳ میلی‌متر افزایش یافته است.

محمدپور با اشاره ورود سامانه جدید بارشی از اواخر امروز به افزود: این سامانه ابتدا فعالیت خود را به صورت بارش برف و باران و وزش باد در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی آغاز و به تدریج سایر مناطق استان را نیز فرا می‌گیرد.

او اضافه کرد: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و با خروج آن ضمن پایداری هوا، دمای هوا کاهش نسبی پیدا می‌کند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

کد خبر 1246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha