سود سرشار شرکت نفت نروژی از فعالیت در اقلیم کردستان

سرویس جهان- شرکت دی ان او نروژی اعلام کرد سود خالص نیمه اول 2019 آن به یمن توسعه فعالیت در اقلیم کردستان دو برابر شده است.

به گزارش کردپرس، شرکت نفتی دی ان او نروژ از جمله شرکت های خارجی در اقلیم کردستان است که بعد از خارج شدن نسبی اقلیم کردستان از رکود اقتصادی و پرداخت به موقع دستمزد این شرکت میزان تولید نفت را افزایش داده است.

این شرکت امروز در بیانیه ای بیلان مالی خود در نیمه اول سال 2019 را اعلام کرد که نشان می دهد درآمد این شرکت در مدت مذکور به 470 میلیون دلار رسیده است و نسبت به مدت مشابه در سال قبل 62 درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین بر اساس این گزارش، میزان سود خالص شرکت در نیمه اول سال 2019 حدود 119 میلیون دلار بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 100 درصدی را نشان می دهد.

تولید رزوانه نفت خام توسط این شرکت در دریای شمال و اقلیم کردستان به 107100 بشکه رسیده است اما بخش اعظم آن حدود 89300 بشکه مربوط به فعالیت در اقلیم کردستان عراق بوده است.

شرکت دی ان او که به طور مشترک میدان نفتی تاوگه و پیش خابیر را در دست دارند در حال حاضر روزانه حدود 127000 بشکه نفت خام در این منطقه از اقلیم کردستان تولید می کنند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 20 درصد افزایش را نشان می دهد.

این شرکت با اشاره به این که در نظر دارد نزدیک به 15 چاه نفتی جدید در اقلیم کردستان برای استخراج نفت احداث کند، اشاره کرده است که بخش عمده فعالیت این شرکت در اقلیم کردستان عراق خواهد بود و برای افزایش تولید نفت سرمایه گذاری بیشتری در اقلیم کردستان انجام خواهد داد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 124940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha