کاظمی: کمک های بین المللی در زمینه پرونده گورهای دسته جمعی و قربانیان داعش ادامه یابد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق تأکید کرد دولت این کشور از اروپا و جامعه جهانی انتظار دارد در زمینه پرونده گورهای دسته جمعی و قربانیان تشکیلات تروریستی داعش به بغداد کمک کنند. وی همچنین گفت که دولتش به اجرای اصلاحات اقتصادی و تنوع بخشیدن به منابع سرمایه گذاری در این کشور ادامه می دهد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری عراق در این باره اعلام کرد: کاظمی در بروکسل پایتخت بلژیک با دیوید ساسولی رئیس پارلمان اروپا دیدار و درباره مسائل مهم مورد اهتمام طرفین گفتگو و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، کاظمی در این دیدار از انتظار دولت عراق برای کمک های اروپا در زمینه تلاش بین المللی برای حمایت از قضیه گورهای دسته جمعی، افراد مفقود الاثر در جریان اشغال بخشی از خاک این کشور توسط داعش و کشتار آنها در جریان عملیات کشتار دسته جمعی خبر داد و گفت: عراق به تلاش های مشترک با همکاری طرف های داخلی و بین المللی ذیربط امیدوار است و از اتحادیه اروپا انتظار دارد از طریق ارائه کمک های انسان دوستانه، تقویت ثبات و بازسازی مناطق جنگ زده عراق به تلاش هایش برای تأمین ثبات در مناطق آزاد شده کمک کند.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: دولت بغداد، به اجرای اصلاحات اقتصادی، متنوع کردن منابع سرمایه گذاری، احیای پروژه های متوقف شده، جذب سرمایه گذاران، تأمین فضای سرمایه گذاری ایده آل از طریق تسهیل کلیه اقدامات مربوط به سرمایه گذاری ادامه می دهد.

کاظمی همچنین از تلاش عراق برای برقراری روابط عالی با کلیه کشورهای اتحادیه اروپا با هدف عبور این کشور از بحران هایش، تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و تقویت نقش محوری عراق در زمینه کاهش بحران های منطقه خبر داد و تأکید کرد که در این زمینه به تقویت روابط پارلمان اروپا با مجلس عراق در زمینه تبادل تجربیات درباره قانون گذاری، تقویت فرهنگ اهتمام به حقوق بشر، دفاع از اقلیت ها و تثبت دمکراسی امیدوار است.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و ریشه کنی آن، جمع آوری سلاح های متفرقه از طریق تقویت نیروهای امنیتی، بازگرداندن اعتماد متقابل بین آنها و جامعه با هدف مقابله با تروریسم، سلاح های غیر قانونی و گروههای جنایت سازمان یافته به پیشرفت های مهمی دست یافته است.

ساسولی نیز در این دیدار بر حمایت پارلمان اروپا از کلیه اقدامات دولت در راستای اصلاحات و زمینه سازی برای تقویت، امنیت و ثبات در عراق و منطقه تأکید کرد.

کد خبر 12686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha