دانشجویان کرد به یاد جان باختگان کشتار سوروچ 33 اصله نهال کاشتند

سرویس ترکیه - دانشجویان کرد ساکن آنکارا در محوطه دانشگاه ODTÜ به یاد جان باختگان کشتار فعالان مدنی سوروچ 33 اصله نهال کاشتند و خواستار اجرای عدالت شدند.

به گزارش کردپرس، تعدادی از دانشجویان دانشگاه تکنیک خاورمیانه (ODTÜ)، و آنکارا با کاشتن 33 اصله نهال در محوطه بایر دانشگاه اودتو، یاد و خاطره 33 جان باخته جوان کشتار سوروچ را گرامی داشتند.

این دانشجویان که اغلب آنها از دانشجویان کرد ساکن آنکارا بودند، پس از کاشتن نهال ها تصویر و نام جان باختگان سوروچ را به نهال ها متصل کردند و نام این باغچه را «باغچه سوروچ» گذاشتند.

این دانشجویان پس از اتمام کاشت نهال ها از دوستان دیگرشان دعوت کردند تا در تجمع اعتراضی 20 جولای برای اجرای عدالت درباره عاملان این کشتار شرکت کنند:

«ما برای دوستانمان که در سوروچ به قتل رسیدند «باغچه سوروچ» را درست کردیم. اکنون در دانشگاه اودتو 33 نهال بالنده می شوند. برای عملی کردن آرزوهای دوستان جانباخته مان در سوروچ، و بازپرسیدن این جنایات از قاتلان، در روز 20 جولای ساعت 18:30 در گوون پارک [پارکی در مرکز شهر آنکارا] جمع خواهیم شد. عدالت برای سوروچ، عدالت برای همه»

لازم به یادآوری است، در زمان بحران کوبانی، تعدادی از جوانان کرد اهل ترکیه، به طور داوطلبانه برای کمک به بازسازی کوبانی راهی این شهر بودند. آنها در مرکز فرهنگی سوروچ اقامت داشتند که با انفجار یک بمب 33 تن جان خود را از دست دادند و ده ها تن دیگر مجروح شدند. حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) حکومت را مسئول این کشتار می داند.

کد خبر 13078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha