فشار پارلمانی بر عبدالمهدی برای استرداد مخالفان مقیم اردن از جمله دختر صدام

سرویس عراق و اقلیم کردستان - منابع آگاه از اعمال فشار فراکسیون های پارلمانی عراق بر نخست وزیر این کشور برای تلاش در راستای استرداد برخی مخالفان مقیم اردن و در راس آنها دختر دیکتاتور معدوم عراق خبر می دهند.

به گزارش کردپرس، روزنامه عکاظ عربستان سعودی در شماره امروز (پنج شنبه) خود از برخی منابع آگاه عراقی نقل کرده که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور با یک بحران سیاسی با مجلس نمایندگان رو به رو است که روابط دو جانبه با اردن را هدف قرار داده است.

به گفته این منابع که نام آنها فاش نشده، شماری از فراکسیون های پارلمانی در عراق در تلاش هستند تا با اعمال فشار بر دولت عبدالمهدی، آن را وادار کنند به دولت اردن برای تحویل برخی مخالفان مقیم این کشور و در راس آنها رغد صدام حسین، دختر ارشد دیکتاتور معدوم عراق فشار بیاورد.

منابع پارلمانی در عراق در این باره تاکید کردند که برخی جریان های سیاسی این کشور مدتی است تلاش می کنند پرونده افراد تحت تعقیب مقیم اردن را وارد مسائل تجاری و اقتصادی میان دو کشور کنند و هدف اصلی آنها از این کار نیز جلوگیری از هر گونه روابط مستحکم میان عراق و همسایگان عرب خود می باشد.

منابع مذکور اعلام کردند که دولت عراق مرتبط ساختن هر گونه مسائل سیاسی به روابط تجاری و اقتصادی با اردن را نمی پذیرد در حالی که بنا به گفته منابع دولتی، این کشور نیز به نوبه خود با هر گونه تلاش در راستای باجگیری سیاسی که حاکمیت آن را خدشه دار کند، مخالف است.

این منابع دولتی همچنین خاطر نشان ساختند اردن به عنوان کشوری که میزبان نزدیک به نیم میلیون شهروند عراقی از جمله برخی مخالفان فرآیند سیاسی کنونی و حضور آمریکا در کشور خود می باشد، محال است زیر بار چنین فشارهایی برود.

این در حالی است که در ماه جاری میلادی درآمدهای حاصل از مبادلات تجاری میان عراق و اردن از طریق گذرگاه های مرزی مشترک به بیش از یک میلیون و 250 هزار دلار در روز رسیده و دو کشور نیز پیشتر در زمینه اتصال شبکه های برق و صادرات نفت عراق به اردن توافق کرده بودند.

کد خبر 135774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha