اهداف سفر کاظمی به آمریکا از زبان مشاورش

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مشاور مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق از جمله اهداف سفر وی به آمریکا را بررسی جدول زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و تبیین زمینه سازی برای برگزاری انتخابات پارلمانی آتی دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق "حسین علاوی" در این باره گفت: سفر کاظمی به آمریکا در چارچوب مذاکرات استراتژیک بین دو کشور در مرحله آینده صورت می گیرد و کاظمی تلاش می کند جدول زمانبندی کاهش نیروهای آمریکا در عراق را مورد بحث قرار دهد.

علاوی افزود: تعیین جدول زمانبندی مذکور، به معنی بازگشت روابط عراق و آمریکا به مرحله قبل از سقوط موصل به دست داعش در سال 2014 خواهد بود.

مشاور نخست وزیر عراق تأکید کرد: کاظمی برای تبدیل روابط کشورش با آمریکا از نظامی به چارچوب فراگیری با تمرکز بر بعد سیاسی و اقتصادی آن، تأکید دارد و هدف از این سفر تقویت اقتصاد عراق از طریق همکاری با گروههای ارتباطی و صندوق بین المللی پول درباره برنامه اصلاحات اقتصادی مطرح شده توسط کاظمی و همچنین دیدار با مسئولان نهادهای اقتصادی بین المللی از جمله بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، مراکز تحقیقاتی، سازمان های بین المللی، تجار و شرکت های آمریکایی است.

علاوی خاطرنشان کرد: در این دیدار، همچنین تلاش ها و اقدامات دولت عراق برای زمینه سازی جهت برگزاری فضای مناسب برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی از طریق کمیسیون عالی انتخابات را تشریح خواهد کرد.

به گفته مشاور کاظمی، در دیدار وی از واشنگتن درباره تقویت شراکت در زمینه طرح های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، انرژی، اقلیمی و همکاری بین دولت عراق و آمریکا در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی و تلاش های مشترک برای تضمین شکست تشکیلات تروریستی داعش، بحث و گفتگو خواهد شد.

کد خبر 13584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha