پارتی در برابر حملات ترکیه باید در کنار PKK قرار بگیرد

سرویس سوریه - دبیر کل حزب چپ کردهای سوریه در اظهاراتی از پارتی خواست تا به جای مانع تراشی در راه PKK در برابر حملات ارتش ترکیه در کنار این حزب قرار بگیرد.

به گزارش کردپرس، محمد موسی، دبیر کل حزب چپ کردهای سوریه در اظهاراتی با اشاره به تحولات اخیر در اقلیم کردستان عنوان کرد: «مردم کرد با دو درگیری بزرگ روبه رو هستند. یکی درگیری با دشمنانی که در تلاش برای اشغال سرزمین های کردستان و نابودی مردم کرد هستند و دیگری رو در رو قرار دادن کردها با یکدیگر. راهی به غیر از مذاکره و دیالوگ در برابر این اقدامات خطرناک علیه کردها وجود ندارد».

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، موسی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «دولت ترکیه سال هاست که در تلاش برای نابود کردن مردم کرد است. این موضوعی است که بسیار حائز اهمیت بوده و باید در این خصوص بیشتر تمرکز کرد. به موازات آن، اعزام نیروی نظامی توسط پارتی به گارا وضعیت مورد قبولی نیست. پارتی به جای ایجاد مانع در راه PKK و مخالفت با آن، باید در برابر حملات ترکیه به مواضع PKK در کنار این حزب قرار بگیرد».

وی در سخنان خود خاطرنشان کرد: «تنش ها در اقلیم کردستان هیچ سودی به مردم کرد نخواهد داشت. این تنش ها خدمتی به مردم کرد و کردستان نمی کند. در صورت بروز جنگی میان دو طرف تنها بازنده جنگ مردم کرد خواهند بود. به همین دلیل هر چه سریعتر باید برای این موضوع راه حلی اندیشیده شود. برای این که از یک بحران دشمن ها نتوانند بهره برداری کنند بهترین راه حل، مذاکره و دیالوگ است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha