روزنامه داماد اردوغان کانون های وکلای شهرهای کردنشین را به سیاه نمایی متهم کرد

سرویس ترکیه - روزنامه ینی شفق کانون های وکلای شهرهای کردنشین را به سیاه نمایی از وضعیت کردها در ترکیه متهم کرد.

به گزارش کردپرس، روزنامه ینی شفق (Yeni Şafak) از رسانه های نزدیک به حزب حاکم، و روزنامه منسوب به برات آلبایراک داماد رجب طیب اردوغان، با انتشار مقاله ای با عنوان «بارون های قندیل» که در شماره امروزش منتشر کرد حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را متهم به سوءاستفاده از ماجرای حمله های نژادپرستانه در افیون، قونیه و آنکارا برای تحریک احساسات مردم کرد.

روزنامه ینی شفق در این مقاله که به قلم «شاهین شن» نوشته شده، ادعا کرده است که کانون های وکلای دادگستری شهرهای کردنشین، به عنوان بازوهای قندیل می خواهند دعواهای بسیار عادی را که در صف سلمانی، یا در محل ذبح گوسفند رخ داده به عنوان حمله های نژادپرستانه نشان داده و با این کار مردم را تحریک کنند.

این روزنامه در سرتیتر خود کلمه «بارو» به معنای «کانون وکلا» را به «بارون» یعنی «سردسته تشکیلات ارتکاب جرایم سازمان یافته»، تغییر داده و مدعی شده است که این کانون های وکلا در حال تبلیغات تروریستی بوده و می خواهند اینگونه نشان دهند که هویت و زبان کُردی در ترکیه تحت فشار است.

این روزنامه همچنین مدعی است که HDP چون نتوانسته است استفاده تبلیغاتی لازم را از حمله به دفاتر ازمیر و مارماریس ببرد، سعی در استفاده تبلیغاتی از دعواهای کوچک رخ داده بین مردم دارد.

رسانه هایی مانند ینی شفق و حریت، همچنین آژانس خبری آناتولی نقش بزرگی در پرونده سازی بر علیه مخالفان حکومت ترکیه و به دادگاه کشاندن آنها دارند.

لازم به یادآوری است که کانون های وکلای شهرهای کردنشین ترکیه دیروز با انتشار بیانیه ای حمله های نژادپرستانه به مردم کُرد را محکوم کرده بودند.

کد خبر 13911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha