ترکیه گزارشگر ویژه سازمان ملل را به جانبداری متهم کرد

سرویس ترکیه - ترکیه گزارشگر سازمان ملل را که درباره سرکوب مدافعان حقوق بشر گزارش داده بود، به جانبداری متهم کرد.

به گزارش کردپرس، حکومت ترکیه مری لاولور گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر را به جانبداری و غیر مستند بودن گزارش متهم کرد.

بر اساس گزارش رشدی دمیرکایا روزنامه نگار بین النهرین، مری لاولور در تاریخ 20 می سال جاری نامه ای درباره سرکوب مدافعان حقوق بشر به حکومت ترکیه ارسال کرد. او سپس در تاریخ 9 ژوئن گزارش داد که در ترکیه از قانون ضد ترور برای سرکوب مدافعان حقوق بشر و پیشگیری از فعالیت آنها استفاده می شود. لاولور گفت که ترکیه قوانین بین المللی را نقض کرده است و از ترکیه خواست تا به حقوق بشر احترام بگذارد. لاولور در این گزارش به اتهامات مطرح شده بر علیه 22 تن از مدافعان حقوق بشر از جمله ارن کسکین، شبنم کورور فنجانچی، عثمان کاوالا، سلجوق کوز آغاچلی، و اِرول اِندراوغلو، همچنین به فشار بر روی انجمن حقوق بشر ترکیه (İHD) و انجمن وکلای معاصر (ÇHD) اشاره کرد.

ترکیه در 19 جولای به نامه لاولور پاسخ داد و او را به عینی نبودن و جانبداری متهم کرد. ترکیه ادعا کرد که لاولور در این گزارش ها بر خلاف قوانین گزارشگران ویژه سازمان ملل عمل کرده است. ترکیه با ااین ستدلال که دارد با جماعت فتح الله گولن و بر علیه تروریسم مبارزه می کند ادعا کرد که افراد نام برده جزو جماعت گولن بود اند.

ترکیه همچنین به پرسش ها درباره شکنجه این افراد پاسخ نداد و تنها گفت که این افراد به طور منظم با خانواده ها و وکلای خود دیدار دارند.

گفتنی است نام 22 تن از مدافعان حقوق بشر ذکر شده در گزارش لاولور به این شرح بوده است: «شبنم کورور فنجانچی، ارن کسکین، عثمان کاوالا، ارول اوندراوغلو، سلجوق کوز آغاچلی، ابرو تیمتیک، آیتاچ اونسال، اوزگور ییلماز، بهیچ آشچی، شکریه اردن، انگین گوک اوغلو، سلیمان گوکتن، بارکین تیمتیک، اویا اصلان، گونای داغ، محمت تونجل، ابوذر یاواس، وتها آیدین، فوزی کایاجان، توران جان پولات، فتی اون، طالب نائیر».

کد خبر 13934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha