مشاور مسعود بارزانی: سه رویداد باعث تیرگی روابط بغداد و اربیل شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مشاور مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات و رئیس سابق اقلیم کردستان با اشاره به تیره شدن روابط بین بغداد و اربیل پس از تصویب قانون استقراض در مجلس عراق و گنجانده نشدن حقوق کارمندان اقلیم کردستان در آن گفت: تیره شدن روابط بیان دولت مرکزی و اقلیم کردستان نشان دهنده تنزل سطح روند سیاسی و عدم وجود اصل توافق است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "کفاح محمود" در این باره گفت: شراکت ملی با سایر گروههای هویتی در عراق چندین بار دچار فروپاشی شده است و آخرین نمونه آن، تصویب قانون استقراض دولت بدون حضور کردها در مجلس عراق بوده است.

مشاور بارزانی افزود: مهم ترین موضعی که بر کردها تأثیر گذاشت مخالفت فراکسیون های سیاسی با همه پرسی استقلال کردستان در سال 2017 بود.

کفاح محمود همچنین گفت: از جمله مواضعی که کردها، به دلیل آن سایر فراکسیون های مجلس را مورد انتقاد قرار می دهند تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در مجلس، بدون حضور نمایندگان کرد در جلسه رأی گیری بود. این در حالی است که دستگاه نظامی کشور به آموزش و حمایت نیاز دارد.

یادآور می شود مجلس عراق پنج شنبه 12 نوامبر جاری قانون تأمین مالی کسری بودجه دولت (استقراض) را که حقوق کارمندان اقلیم کردستان در آن گنجانده نشده بود، بدون حضور نمایندگان کرد مجلس تصویب کرد.

پس از تصویب قانون مذکور، ریاست اقلیم کردستان و کابینه و مسئولان آن، این اقدام مجلس عراق را محکوم کردند. همچنین سران قوای سه گانه اقلیم کردستان جلسه ای را برای تصمیم گیری درباره این قانون برگزار کردند که به نتیجه خاصی نینجامید.

کد خبر 1395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha