وحدت محوری شاخصه اصلی هیئات مذهبی در کردستان است

سرویس کردستان - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: وحدت محوری، جذب حداکثری و ولایتمداری سه شاخصه اصلی هیئات مذهبی کردستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش کُرد پرس، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان هیئات مذهبی شهرستان سنندج با نماینده ولی فقیه کردستان، اظهار کرد: هیئات مذهبی مهمترین ابزار برای انتقال آموزه‌های معصومین به جامعه و دژی مستحکم در برابر هجمه فرهنگی دشمنان هستند.

وی افزود: امروزه دنیای مادی توان خود را برای خاموش کردن نور معنویت به کار گرفته‌اند اما هیئات مذهبی برای تبیین سبک زندگی اهل بیت علیهم‌السلام پای کار هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: باید تمام توان را به کار برد تا هیئات مذهبی استان در جامعه تقویت شود و برای تحقق اهداف دینی و مذهبی بیش از پیش پای کار باشد.

حجت‌الاسلام سادات یادآور شد: تقویت هیئات مذهبی در ابعاد هدایتی،حمایتی و نظارتی مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به مقوله آموزش مسئولان هیئات مذهبی و مداحان استان تاکید کرد و بیان کرد: نیاز است دوره‌های آموزشی برای مداحان و مسئولان هیئات در طول سال برگزار شود تا شاهد آشنایی هرچه بهتر مداحان با مبانی و مقاتل مذهبی باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: وحدت محوری، جذب حداکثری و ولایتمداری سه شاخصه اصلی هیئات مذهبی است که باید مورد توجه هیئات مذهبی قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: هیئات مذهبی و پیرغلامان استان با کمترین حمایت از دستگاههای اجرایی به فعالیت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه خواستار حمایت مسئولان از هیئات مذهبی شد و افزود: برگزاری برنامه‌های مناسبتی به وی؟ژه برنامه‌های ایام محرم توسط هیئات مذهبی نیازمند همراهی مسئولان استان است.

وی از کمک‌های دفتر نماینده ولی فقیه استان به هیئات مذهبی تقدیر کرد و ادامه داد: حمایت‌های دفتر نماینده ولی فقیه استان از هیئات مذهبی موجب ایجاد انگیزه و دلگرامی برای مسئولان هیئتی خواهد بود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این جلسه از برپایی 75 ایستگاه صلواتی و سلامت در شب و روز عید غدیر خم در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: به مناسبت دهه ولایت 6 هزار پرس غذای گرم توسط هیئات مذهبی بین مناطق حاشیه شهر سنندج توزیع می‌شود.

نورعلی خزاعی یادآور شد: تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان از عید قفربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد.

وی همچنین از راه‌اندازی کاروان خودرویی شادی ویژه غدیر در استان کردستان خبر داد و گفت: این کاروان در روز عید غدیر در برخی از شهرهای استان راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 14134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha