جاری شدن سیل بالغ بر 210 میلیارد ریال خسارت به روستانشینان کرانی وارد کرد

سرویس کردستان - مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان گفت: جاری شدن سیل که بر اثر بارش باران حدود 10 روز پیش اتفاق افتاد بالغ بر 210 میلیارد تومان خسارات به مردم روستانشین بخش کرانی شهرستان بیجار وارد کرده است.

محمد فلاحی در گفت و گو با خبرنگار کُرد پرس، اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در روزهای 24 و 25 تیر ماه سال جاری سیل شدیدی در منطقه کرانی شهرستان بیجار به راه افتاد که خانه های مسکونی بسیاری را تخریب کرد و باعث از بین رفتن بخشی از محصولات کشاورزی این منطقه شد.

وی افزود: پس از بازدید و ارزیابی منطقه سیل زده، خسارات وارده به مناطل مسکونی و اراضی کشاورزی تعیین و ثبت شدند تا نسبت به پرداخت آنها به مردم خسارت دیده اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بحث تعمیر و بازسازی منازل مسکونی مردم حادثه دیده کمک کنیم و در بخش خسارت به اراضی کشاورزی نیز بخشی از خسارت را جبران کنیم.

فلاحی با اشاره به پایان یافتن مرحله اول ارزیابی خسارات ناشی از سیل در این منطقهفیادآور شد: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان ما بالغ بر 210 میلیارد ریال خسارت به روستانشینان بخش کرانی شهرستان بیجار وارد شده است.

کد خبر 14198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha